Finanse publiczne w erze informacji

Informacje

Klub absolwenta

Dlaczego warto wybrać ścieżkę Finanse publiczne w erze informacji?

Wybór właściwej ścieżki dydaktycznej to jedna z najważniejszych decyzji absolwenta studiów pierwszego stopnia, który zamierza kontynuować swój rozwój. Spośród wielu opcji wyróżnia się ścieżka – Finanse publiczne w erze informacji. Jest to nowoczesna oferta edukacyjna skierowana dla osób planujących związać się ze sferą finansów publicznych. Ścieżka Finanse publiczne w erze informacji daje możliwości rozwoju zawodowego i kariery na najwyższym poziomie.

Bezpieczeństwo zawodowe

Finanse publiczne to jedna z tych dziedzin, które oferują wysokie bezpieczeństwo zawodowe. Zapotrzebowanie na wysokiej jakości specjalistów z zakresu finansów publicznych niezmiennie utrzymuje się na wysokim poziomie.

Wszechstronne kompetencje

Ścieżka Finanse publiczne w erze informacji umożliwia zdobycie szerokiego zakresu kompetencji, tak bardzo cenionych przez każdego pracodawcę z szeroko pojętego obszaru sektora finansów publicznych. Należą do nich w szczególności: zdolność analitycznego myślenia, analizy i interpretacji danych, zastosowania nowoczesnych technologii w finansach publicznych, umiejętność adaptacji do zmian technologicznych, komunikacja i wizualizacja danych.

Rozwój osobisty i zawodowy

Studia na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji rozwijają nie tylko umiejętności zawodowe, ale także osobiste. Umożliwiają naukę pracy w zespole, rozwija zdolności analitycznego i strategicznego myślenia, rozwój umiejętności komunikacyjne. Wszystkie te cechy i umiejętności są niezmiernie cenione nie tylko w pracy zawodowej, ale również w życiu codziennym.

Nowoczesne technologie

W ramach innowacyjnej ścieżki Finanse publiczne w erze informacji wykorzystywane są nowoczesne technologie stosowane w finansach i rachunkowości.

Najwyższej jakości specjaliści

Zajęcia na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji prowadzone są przez najwyższej jakości specjalistów z zakresu finansów i rachunkowości, posiadających doświadczenie praktyczne w biznesie oraz sektorze finansów publicznych.

Gdzie można pracować i czym się zajmować po ukończeniu studiów na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji?

Ścieżka Finanse publiczne w erze informacji daje szerokie perspektywy zatrudnienia w jednostkach sektora finansów publicznych. Znajomość poruszanej w ramach ścieżki tematyki finansów, rachunkowości, zamówień publicznych daje możliwość podjęcia pracy we wszelkiego jednostkach sektora finansów publicznych, tj. organach władzy publicznej, w tym organach administracji rządowej, organach kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sądach i trybunałach, jednostkach samorządu terytorialnego oraz ich związkach, związkach metropolitalnych, jednostkach budżetowych, samorządowych zakładach budżetowych, agencjach wykonawczych, instytucjach gospodarki budżetowej, państwowych funduszach celowych, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych i zarządzanych przez niego funduszach oraz Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego i funduszu zarządzanym przez Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Narodowym Funduszu Zdrowia, samodzielnym publicznym zakładom opieki zdrowotnej, uczelniach publicznych, Polskiej Akademii Nauk i tworzonym przez nią jednostkom organizacyjnym, państwowym i samorządowym instytucjom kultury, innych państwowych lub samorządowych osobach prawnych utworzonych na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych, Bankowym Funduszu Gwarancyjnym.

Do szerokiego spektrum potencjalnych stanowisk, które można pełnić po ścieżce Finanse publiczne w erze informacji należą:

  • Kierownik referatu,
  • Naczelnik,
  • Dyrektor Wydziału,
  • Główny Księgowy,
  • Audytor Wewnętrzny,
  • Inspektor,
  • Dyrektor generalny urzędu,
  • Dyrektor departamentu,
  • Główny kierownik projektu.

Jak wyglądają studia na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji?

Podział semestrów

Studia na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji na kierunku Zarządzanie trwają cztery semestry (dwa lata).

1 semestr – semestr realizowany wspólnie, wprowadzający do rozszerzonej i bardziej zaawansowanej tematyki związanej z zarządzaniem i biznesem.

2 i 3 semestr – semestry realizowane na ścieżkach, złożone w pełni z przedmiotów obejmujących wybraną tematykę oraz z seminarium przygotowującym do pisania pracy dyplomowej.

4 semestr – semestr realizowany wspólnie, ale w pełni spersonalizowany, składający się z wybranych przedmiotów obieralnych, w tym z przedmiotów w języku angielskim.

Przedmioty na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji

Ścieżka Finanse publiczne w erze informacji oferowany stanowi zupełnie nowy program, odpowiadający współczesnym wyzwaniom stawianym przez współczesny rynek pracy. W ramach ścieżki prowadzone są zajęcia z przedmiotów:

  • Finanse publiczne w Polsce i UE,
  • Formy organizacyjno – prawne jednostek finansów publicznych,
  • Rachunkowość budżetowa,
  • Sprawozdawczość i analiza finansowa w jednostkach sektora finansów publicznych,
  • Controling w jednostkach sektora finansów publicznych,
  • Polityka regionalna i horyzontalna UE,
  • Nowoczesne metody zarządzania finansami w sektorze publicznym,
  • System podatków i opłat lokalnych,
  • Zamówienia publiczne,
  • Audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza,
  • System ubezpieczeń społecznych,
  • E-administracja: innowacje w świadczeniu usług publicznych,
  • Prawo administracyjne,
  • Zrównoważony rozwój w sektorze publicznym,
  • Zarządzanie projektami w sektorze publicznym,
  • Narzędzia informatyczne w finansach publicznych.

Szczegóły i dokładny opis przedmiotów: https://sylabusy.agh.edu.pl/pl/1/2/20/1/2/12/40

Forma zajęć

Zajęcia na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji odbywają się w różnych formach – wykładów, ćwiczeń audytoryjnych, ćwiczeń laboratoryjnych, konwersatoriów, seminariów i zajęć warsztatowych, przy wykorzystaniu nowoczesnych metod nauczania, odpowiadających nurtowi nauczania osób dorosłych:

  • debata oksfordzka,
  • dyskusja
  • informacja zwrotna,
  • kształcenie zdalne
  • metoda ćwiczebna (np. wykonywanie zadań przy tablicy),
  • metoda problemowa (Problem based learning),
  • metoda projektowa (Project based learning),
  • metoda warsztatowa,
  • metoda warsztatowa,
  • mini wykład,
  • nauczanie przez dociekanie (Inquiry based learning),
  • nauczanie rówieśnicze (Peer learning),
  • odwrócona klasa (Flipped classroom),
  • praca grupowa,
  • praca z tekstem przewodnim/materiałem źródłowym (Work with source text),
  • studium przypadku (Case study),
  • uczenie się zespołowe (Team based learning),
  • użycie aplikacji „Poll everywhere”,
  • wykład,
  • wzajemne ocenianie (Peer assessment).

Dla zajęć na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji, dedykowane jest znajdujące się na Wydziale Laboratorium Rynków Kapitałowych, wyposażone w autorskie oprogramowanie pracowników Katedry Finansów i Rachunkowości, a także nowoczesne bazy danych, tj. EquityRT, EMIS, ABI/INFORM Collection.

Po zajęciach

Studia na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji dają wiele możliwości zdobywania doświadczenia, które nie musi wynikać tylko z pracy zawodowej. Jest to doświadczenie naukowe, organizacyjne oraz branżowe (finanse, rachunkowość), które w takim samym stopniu wzbogaca CV i buduje konkurencyjną pozycję na rynku pracy. Studenci ścieżki Finanse publiczne w erze informacji ściśle współpracują z Kołami Naukowymi Audytor oraz Makler. Aktywność Kół Naukowych obejmuje m.in.:

  • udział w konferencjach naukowych,
  • możliwość przeprowadzania własnych badań,
  • możliwość prezentacji wyniki swoich badań,
  • udział w konkursach z zakresu finansów i rachunkowości,
  • organizuję konferencji naukowych i szkoleń,
  • udział w specjalistycznych szkoleniach umożliwiających pogłębienie wiedzy i zdobycie umiejętności praktycznych,
  • kontakt z przedstawicielami biznesu.