Finanse publiczne w erze informacji

Informacje
Dlaczego warto wybrać ścieżkę Finanse publiczne w erze informacji?
Wybór właściwej ścieżki dydaktycznej to jedna z najważniejszych decyzji absolwenta studiów pierwszego stopnia, który zamierza kontynuować swój rozwój. Spośród wielu opcji wyróżnia się ścieżka – Finanse publiczne w erze informacji. Jest to nowoczesna oferta edukacyjna skierowana dla osób planujących związać się ze sferą finansów publicznych. Ścieżka Finanse publiczne w erze informacji daje możliwości rozwoju zawodowego i kariery na najwyższym poziomie.
Bezpieczeństwo zawodowe
Finanse publiczne to jedna z tych dziedzin, które oferują wysokie bezpieczeństwo zawodowe. Zapotrzebowanie na wysokiej jakości specjalistów z zakresu finansów publicznych niezmiennie utrzymuje się na wysokim poziomie.
Wszechstronne kompetencje
Ścieżka Finanse publiczne w erze informacji umożliwia zdobycie szerokiego zakresu kompetencji, tak bardzo cenionych przez każdego pracodawcę z szeroko pojętego obszaru sektora finansów publicznych. Należą do nich w szczególności: zdolność analitycznego myślenia, analizy i interpretacji danych, zastosowania nowoczesnych technologii w finansach publicznych, umiejętność adaptacji do zmian technologicznych, komunikacja i wizualizacja danych.
Rozwój osobisty i zawodowy
Studia na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji rozwijają nie tylko umiejętności zawodowe, ale także osobiste. Umożliwiają naukę pracy w zespole, rozwija zdolności analitycznego i strategicznego myślenia, rozwój umiejętności komunikacyjne. Wszystkie te cechy i umiejętności są niezmiernie cenione nie tylko w pracy zawodowej, ale również w życiu codziennym.
Nowoczesne technologie
W ramach innowacyjnej ścieżki Finanse publiczne w erze informacji wykorzystywane są nowoczesne technologie stosowane w finansach i rachunkowości.
Najwyższej jakości specjaliści
Zajęcia na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji prowadzone są przez najwyższej jakości specjalistów z zakresu finansów i rachunkowości, posiadających doświadczenie praktyczne w biznesie oraz sektorze finansów publicznych.
Gdzie można pracować i czym się zajmować po ukończeniu studiów na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji?
Ścieżka Finanse publiczne w erze informacji daje szerokie perspektywy zatrudnienia w jednostkach sektora finansów publicznych. Znajomość poruszanej w ramach ścieżki tematyki finansów, rachunkowości, zamówień publicznych daje możliwość podjęcia pracy we wszelkiego jednostkach sektora finansów publicznych, tj. organach władzy publicznej, w tym organach administracji rządowej, organach kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sądach i trybunałach, jednostkach samorządu terytorialnego oraz ich związkach, związkach metropolitalnych, jednostkach budżetowych, samorządowych zakładach budżetowych, agencjach wykonawczych, instytucjach gospodarki budżetowej, państwowych funduszach celowych, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych i zarządzanych przez niego funduszach oraz Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego i funduszu zarządzanym przez Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Narodowym Funduszu Zdrowia, samodzielnym publicznym zakładom opieki zdrowotnej, uczelniach publicznych, Polskiej Akademii Nauk i tworzonym przez nią jednostkom organizacyjnym, państwowym i samorządowym instytucjom kultury, innych państwowych lub samorządowych osobach prawnych utworzonych na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych, Bankowym Funduszu Gwarancyjnym.
Do szerokiego spektrum potencjalnych stanowisk, które można pełnić po ścieżce Finanse publiczne w erze informacji należą:
- Kierownik referatu,
- Naczelnik,
- Dyrektor Wydziału,
- Główny Księgowy,
- Audytor Wewnętrzny,
- Inspektor,
- Dyrektor generalny urzędu,
- Dyrektor departamentu,
- Główny kierownik projektu.
Jak wyglądają studia na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji?
Podział semestrów
Studia na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji na kierunku Zarządzanie trwają cztery semestry (dwa lata).
1 semestr – semestr realizowany wspólnie, wprowadzający do rozszerzonej i bardziej zaawansowanej tematyki związanej z zarządzaniem i biznesem.
2 i 3 semestr – semestry realizowane na ścieżkach, złożone w pełni z przedmiotów obejmujących wybraną tematykę oraz z seminarium przygotowującym do pisania pracy dyplomowej.
4 semestr – semestr realizowany wspólnie, ale w pełni spersonalizowany, składający się z wybranych przedmiotów obieralnych, w tym z przedmiotów w języku angielskim.
Przedmioty na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji
Ścieżka Finanse publiczne w erze informacji oferowany stanowi zupełnie nowy program, odpowiadający współczesnym wyzwaniom stawianym przez współczesny rynek pracy. W ramach ścieżki prowadzone są zajęcia z przedmiotów:
- Finanse publiczne w Polsce i UE,
- Formy organizacyjno – prawne jednostek finansów publicznych,
- Rachunkowość budżetowa,
- Sprawozdawczość i analiza finansowa w jednostkach sektora finansów publicznych,
- Controling w jednostkach sektora finansów publicznych,
- Polityka regionalna i horyzontalna UE,
- Nowoczesne metody zarządzania finansami w sektorze publicznym,
- System podatków i opłat lokalnych,
- Zamówienia publiczne,
- Audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza,
- System ubezpieczeń społecznych,
- E-administracja: innowacje w świadczeniu usług publicznych,
- Prawo administracyjne,
- Zrównoważony rozwój w sektorze publicznym,
- Zarządzanie projektami w sektorze publicznym,
- Narzędzia informatyczne w finansach publicznych.
Szczegóły i dokładny opis przedmiotów: https://sylabusy.agh.edu.pl/pl/1/2/20/1/2/12/40
Forma zajęć
Zajęcia na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji odbywają się w różnych formach – wykładów, ćwiczeń audytoryjnych, ćwiczeń laboratoryjnych, konwersatoriów, seminariów i zajęć warsztatowych, przy wykorzystaniu nowoczesnych metod nauczania, odpowiadających nurtowi nauczania osób dorosłych:
- debata oksfordzka,
- dyskusja
- informacja zwrotna,
- kształcenie zdalne
- metoda ćwiczebna (np. wykonywanie zadań przy tablicy),
- metoda problemowa (Problem based learning),
- metoda projektowa (Project based learning),
- metoda warsztatowa,
- metoda warsztatowa,
- mini wykład,
- nauczanie przez dociekanie (Inquiry based learning),
- nauczanie rówieśnicze (Peer learning),
- odwrócona klasa (Flipped classroom),
- praca grupowa,
- praca z tekstem przewodnim/materiałem źródłowym (Work with source text),
- studium przypadku (Case study),
- uczenie się zespołowe (Team based learning),
- użycie aplikacji „Poll everywhere”,
- wykład,
- wzajemne ocenianie (Peer assessment).
Dla zajęć na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji, dedykowane jest znajdujące się na Wydziale Laboratorium Rynków Kapitałowych, wyposażone w autorskie oprogramowanie pracowników Katedry Finansów i Rachunkowości, a także nowoczesne bazy danych, tj. EquityRT, EMIS, ABI/INFORM Collection.
Po zajęciach
Studia na ścieżce Finanse publiczne w erze informacji dają wiele możliwości zdobywania doświadczenia, które nie musi wynikać tylko z pracy zawodowej. Jest to doświadczenie naukowe, organizacyjne oraz branżowe (finanse, rachunkowość), które w takim samym stopniu wzbogaca CV i buduje konkurencyjną pozycję na rynku pracy. Studenci ścieżki Finanse publiczne w erze informacji ściśle współpracują z Kołami Naukowymi Audytor oraz Makler. Aktywność Kół Naukowych obejmuje m.in.:
- udział w konferencjach naukowych,
- możliwość przeprowadzania własnych badań,
- możliwość prezentacji wyniki swoich badań,
- udział w konkursach z zakresu finansów i rachunkowości,
- organizuję konferencji naukowych i szkoleń,
- udział w specjalistycznych szkoleniach umożliwiających pogłębienie wiedzy i zdobycie umiejętności praktycznych,
- kontakt z przedstawicielami biznesu.