Jednostki naukowe
Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem
Kierownik:
prof. dr hab. Dagmara Lewicka
kontakt: pok. 115, tel: 12 617 42 29
e-mail: lewicka@agh.edu.pl
Realizowane badania
Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem realizuje badania z wielu obszarów nauk o zarządzaniu oraz ekonomii i finansów, a także innych nauk pokrewnych.
W ramach pracy Katedry prowadzone są badania dotyczące następujących obszarów tematycznych:
- zarządzanie zasobami ludzkimi i kapitałem intelektualnym,
- zarządzanie produkcją i usługami,
- systemy zarządzania,
- zarządzanie nieruchomościami i rynek mieszkaniowy,
- zarządzanie finansami przedsiębiorstw,
- finanse publiczne,
- ekonomia i zarządzanie środowiskiem,
- rynek kapitałowy i wycena przedsiębiorstwa,
- rachunkowość finansowa i zarządcza oraz sprawozdawczość organizacji,
- obszary zrównoważonego zarządzania marketingowego,
- trendy i zmiany w praktykach zarządzania marketingowego,
- nowoczesne formy komunikacji marketingowej,
- prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej.
Realizowane działania
Pracownicy Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem biorą udział w realizacji licznych grantów i projektów badawczych.
Granty i projekty realizowane przez pracowników Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem:
- Zintegrowany Program Rozwoju Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie II (ZPR AGH II), nr umowy: POWR.03.05.00-00-Z309/18, https://www.power2.agh.edu.pl/ ;
- Zintegrowany Program Rozwoju Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, nr umowy: POWR.03.05.00-00-Z307/17, http://www.power3.5.agh.edu.pl/ ;
- Laboratorium Innowacji Marketingowych 220 – gdzie w ramach przedmiotów z programu Power 3.5 odbywają się zajęcia z przedmiotów: „Komunikacja wizualna” i „Projektowanie reklamy multimedialnej” (wyposażenie – oprogramowanie Adobe Creative Cloud – pełna wersja, 2 profesjonalne aparaty fotograficzne, statyw, gimbal dwuosiowy, eyetracker – 16 nowoczesnych komputerów), http://www.zarz.agh.edu.pl/index.php/zintegrowany-program-rozwoju/ ;
- W ramach programu Power 3.5.2 stworzono Laboratorium Innowacji Inżynierskich gdzie oferuje się studentom przedmioty: „Inżynieria odwrotna” i „Prototypowanie z wykorzystaniem metod przyrostowych”;
- Laboratorium inżynierskie WZ3.6;
- Laboratorium Rynków Kapitałowych (LRK) WZ 315.
Udział pracowników Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem w grantach i projektach zewnętrznych:
- dr inż. Anna Stronczek (wykonawca) – grant współfinansowany przez NCBIR „Innowacyjny Kompleksowy System Zbiórki i Recyklingu Odpadów”, POIR.01.01.01-00-1206/19;
- dr inż. A. Dubel (wykonawca) – „Homo consumens, Homo ecologicus – test ekologicznej efektywności nowej dyrektywy w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów”, 2019/34/A/HS5/00124; https://projekty.ncn.gov.pl/index.php?projekt_id=452403 ;
- dr M. Woźniak (wykonawca) – „Podejście oparte na okazjach do zarządzania innowacjami w małych i średnich przedsiębiorstwach”, projekt badawczy NCN typu OPUS 9 realizowany we współpracy międzynarodowej, 2015/17/B/HS4/00988, https://www.opportunity.bizresearch.pl/
Współpraca
Katedra Zarządzanie Przedsiębiorstwem posiada szeroką ofertę studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości, marketingu i zarządzania produkcją.
Obecnie prowadzone studia podyplomowe:
- Budowanie marki w praktyce, https://www.marka.zarz.agh.edu.pl/o-studiach/ ;
- Kreowanie doświadczeń klientów, https://www.klient.zarz.agh.edu.pl/ ;
- Marketing 4.0. Narzędzia. Projekty. Skuteczność, https://www.marketing.zarz.agh.edu.pl/ ;
- Rachunkowość, http://www.rach.zarz.agh.edu.pl/
- Zarządzanie Produkcją, http://www.produkt.zarz.agh.edu.pl/
Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem wspiera działalność młodych naukowców i ruch studencki. W ramach katedry prowadzone są Koła Naukowe:
- Koło Naukowe Rachunkowości i Zarządzania Finansami „Audytor”, opiekun KN: prof. dr hab. inż. B. Bek-Gaik, https://www.facebook.com/KNAudytor/ ;
- Koło Naukowe „Makler”, opiekun KN: prof. dr hab. inż. S. Urbański, https://www.facebook.com/MaklerAGH/ ;
- Koło Naukowe „Promote.me”, opiekun KN: dr inż. E. Prymon-Ryś, https://pl-pl.facebook.com/knpromote.me/ ;
- Uniwersyteckie Koło Ochrony Danych AGH „uKOD”, opiekun KN: prof. dr hab. inż. L. Petryshyn, https://www.facebook.com/uKOD.AGH .
Działalność pracowników
Pracownicy Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem biorą aktywny udział w licznych regionalnych, krajowych oraz międzynarodowych ciałach doradczych, a także licznych organizacjach, stowarzyszeniach i towarzystwach naukowych, w szczególności:
- Członkostwo w Ukrainian Scientific IT Society, https://usit.eu.org/;
- Członkostwo w Polskim Naukowym Towarzystwie Marketingu, https://pntm.pl/;
- Członkostwo w Polskim Towarzystwie Socjologicznym, https://pts.org.pl/;
- Członkostwo w sieci Entrepreneurship Research and Education Network of Central European Universities (ERENET), http://www.erenet.org/;
- Doradztwo CSR Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, https://www.parp.gov.pl/csr;
- Pełnienie funkcji biegłego sądowego, m.in. z zakresu zarządzania nieruchomościami;
- Sekretarz naukowy Komitetu Gospodarki Wodnej Polskiej Akademii Nauk, http://www.kgw.pan.pl/;
- Członkostwo w Towarzystwie Naukowym Organizacji i Kierownictwa (TNOiK), Oddział Kraków;
- Członkostwo w Polskim Towarzystwie Ekonomicznym (PTE), Odział Kraków;
Członkostwo w Związku Nauczycielstwa Polskiego
Oferta
Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem promuje rozwój młodych naukowców, studentów i doktorantów umożliwiając realizację zagranicznych staży oraz praktyk dydaktycznych i naukowych, m.in. w ramach programu Erasmus+ (https://www.zarz.agh.edu.pl/index.php/erasmus/; http://www.erasmusplus.agh.edu.pl/erasmus-pracownik/, CEEPUS-RAMSIS (https://www.ceepus.info; http://www.dwz.agh.edu.pl/wyjazdy-pracownikow/ceepus-central-european-exchange-program-for-university-studies/) oraz umów bilateralnych z uczelniami partnerskimi. Zrealizowane staże naukowe: – dr.inż. Mykhailo Petryshyn z Przykarpackiego Narodowego Uniwersytetu w Iwano-Frankiwsku (Ukraina). Program Stypendialny Rządu RP dla Młodych Naukowców 2019-2020, http://studium.uw.edu.pl/programy-stypendialne/program-rzadu-rp-dla-mlodych-naukowcow/nabor-do-programu-rzadu-rp-dla-mlodych-naukowcow/. – dr Barbara Józefowicz Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, 2019 |
|
Doświadczenie zespołu
Najważniejsze artykuły pracowników Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem o zasięgu międzynarodowym:
- Marcinkowska E., Wyciślik Ł. (2020), Tracking of clinical documentation based on the blockchain technology – a Polish case study, Sustainability, ISSN 2071-1050, vol. 12 iss. 22 art. no. 9517, s. 1–14, https://www.mdpi.com/2071-1050/12/22/9517/pdf;
- Krot K. Lewicka D. (2020) Relationship between impersonal trust and innovative culture: an empirical study, E+M : Ekonomie a Management, vol. 23 no. 3, s. 82–100
- Lewicka D (2020), Employee institutional trust as an antecedent of diverse dimensions of organisational commitment, Argumenta Oeconomica, vol. 44 no. 1, s. 321-340;
- Urbański, S., Leśkow J. (2020), Using the ICAPM to Estimate the Capital Cost of Stock Portfolios: Empirical Evidence on the Warsaw Stock Exchange, Statistic in Transition new series, 21(1), 1-10;
- Sala D. , Bieda B. (2019), Application of uncertainty analysis based on Monte Carlo (MC) simulation for Life Cycle Inventory (LCI), Inżynieria Mineralna (Journal of the Polish Mineral Engineering Society) 21 nr 2, s. 263–268;
- Sala D., Bieda B., Skalna I., Gaweł B., Grzesik K., Henclik A. (2018), Life cycle inventory processes of the integrated steel plant (ISP) in Krakow, Poland-continuous of steel (CCS): a case study, The International Journal of Life Cycle Assessment, 23 iss. 6, s. 1274–1285, https://link-1springer-1com-1nyztljdz0040.wbg2.bg.agh.edu.pl/content/pdf/10.1007%2Fs11367-017-1365-0.pdf;
- Dumitru M., Dyduch J. [Godawska], Guşe R.-G., Krasodomska J. (2017), Corporate reporting practices in Poland and Romania – an ex-ante study to the new non-financial reporting European Directive, Accounting in Europe, vol. 14 iss. 3, s. 279–304;
- Urbański S. (2017), Short-, medium- and long-run performance persistence of investment funds in Poland,. Bank i Kredyt, 48(4), s. 343–373;
- Dubel A. (2017), Multi-criteria assessment of the twinning methodology for development of demand-driven cross-sector innovation collaboration programme benefitting SMEs in the cleantech sector, Polish Journal of Environmental Studies, 26 no. 5A, s. 27–31;
- Urbański S., Winiarz M., Urbański K. (2016), Long-run performance persistence of investment funds, Emerging Markets Finance and Trade, 52, (8), s. 1813–1831.
Najważniejsze monografie pracowników Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem:
- Sawicka J., Stronczek A., Marcinkowska E. (2020), Sprawozdanie finansowe przedsiębiorstwa: zgodnie z ustawą o rachunkowości — [Company financial statement : according to the regulations of the accounting act], Warszawa, CeDeWu Sp. z o. o., ISBN: 978-83-8102-278-1;
- Lewicka D. (2019), Zarządzanie kapitałem ludzkim a zaangażowanie pracowników – [Human capital management and employee engagement], Warszawa, Wydawnictwo CH Beck, ISBN:978-83-8158-318-3, e-ISBN: 978-83-8158-319-0;
- Dudek M. (2019), Struktura organizacji wytwarzania w systemach klasy światowej: paradoks szczupłości i elastyczności operacyjnej — [Structure of manufacturing organization in world class manufacturing systems : the paradox of leanness and operational flexibility], Kraków, Wydawnictwa AGH, ISBN: 978-83-66016-52-1;
- Cichoń D. (2019), Zarządzanie nieruchomościami mieszkaniowymi w aspekcie najmu — [Residential real estate management in terms of lease], Kraków, Wydawnictwa AGH, ISBN: 978-83-66364-49-3;
- Bek-Gaik B., Surowiec A. (2019), Polityka informacyjna spółek giełdowych w dobie zrównoważonego rozwoju: raportowanie zintegrowane — [Information policy of listed companies in the era of sustainable development : integrated reporting], Warszawa, Wydawnictwo CeDeWu, ISBN: 978-83-8102-800-4;
- Dubel A. (2019), Instrumenty transferu ryzyka powodzi – [Flood risk transfer instruments], Kraków, Wydawnictwa AGH, ISBN:978-83-66016-93-4;
- Petryshyn L. (red. nauk.) (2018), Information Technology in Selected Areas of Management -2017, AGH University of Science and Technology Press, Wydawnictwa AGH, Kraków, ISBN 978-83-66016-14-9;
- Surowiec A. (2018), Międzyorganizacyjne zarządzanie kosztami w łańcuchach dostaw— [Interorganizational cost management in supply chains], Częstochowa, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej (Monografie / Politechnika Częstochowska ; ISSN 0860-5017 ; nr 339), ISBN: 978-83-7193-680-7;
- Czyż M. (red.) (2018), Ekonomia dla studentów studiów technicznych— [Economics for students of technical studies], Kraków, Wydawnictwa AGH, ISBN: 978-83-66016-10-1;
- Tarczydło B. (2013), Metodyka kształtowania wizerunku marki — [Methodology of creating the brand image], Kraków, Wydawnictwa AGH, ISBN:978-83-7464-644-4.
Szczegółowe informacje na temat dorobku naukowego pracowników Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem można znaleźć na stronie Biblioteki Głównej AGH: https://bpp.agh.edu.pl/
Kontakt i skład osobowy katedry
Skład i kontakt Kierownik Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem: prof. dr hab. Dagmara Lewicka ul. Gramatyka 10, I p., pok. 115 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/dagmara-lewicka-03398 https://www.researchgate.net/profile/Dagmara_Lewicka https://scholar.google.com/citations?hl=pl&user=cmvEzUEAAAAJ
Profesorowie zatrudnieni w Katedrze Zarządzania Przedsiębiorstwem: prof. dr hab. inż. Lubomyr Petryshyn ul. Gramatyka 10, II p., pok. 222 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/petryszyn-lyubomyr-05913 https://www.researchgate.net/profile/Lubomyr_Petryshyn https://scholar.google.com/citations?hl=pl&user=q4tAaHkAAAAJ
dr hab. Beata Tarczydło, prof. AGH ul. Gramatyka 10, II p., pok. 208 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/tarczydlo-beata-03394 https://www.researchgate.net/profile/Beata_Tarczydlo https://scholar.google.com/citations?hl=pl&user=zVaBVzUAAAAJ
dr Murat Colak ul. Gramatyka 10, II p., pok. 217 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/colak-murat-50588
dr hab. Roman Batko ul. Gramatyka 10, IV p., pok. 400B 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/batko-roman-55009
dr hab. inż. Marek Dudek ul. Gramatyka 10, II p., pok. 211 30-067 Kraków https://badap.agh.edu.pl/autor/dudek-marek-003380AP AGH
dr hab. inż. Roman Dychkovskyi ul. Gramatyka 10, II p., pok. 217 30-067 Kraków
dr hab. Alla Polyanska ul. Gramatyka 10, IV p., pok. 400a 30-067 Kraków
Adiunkci zatrudnieni w Katedrze Zarządzania Przedsiębiorstwem: dr inż. Dariusz Cichoń ul. Gramatyka 10, II p., pok. 215 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/cichon-dariusz-04961
dr inż. Paweł Filipowicz ul. Gramatyka 10, I p., pok. 103 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/filipowicz-pawel-03402 https://www.researchgate.net/profile/Pawel_Filipowicz https://scholar.google.com/citations?hl=pl&user=rnYQrDAAAAAJ
dr inż. Andrzej Jamróz ul. Gramatyka 10, II p., pok. 211 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/jamroz-andrzej-03382
dr inż. Małgorzata Maternowska ul. Gramatyka 10, II p., pok. 209 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/maternowska-malgorzata-03385 https://www.researchgate.net/profile/Malgorzata_Maternowska
dr inż. Jacek Obrzud ul. Gramatyka 10, II p., pok. 215 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/obrzud-jacek-03389
dr Wojciech Pawnik ul. Gramatyka 10, I p., pok. 103 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/pawnik-wojciech-03399 https://scholar.google.com/citations?hl=pl&user=ItOm5YUAAAAJ http://www.zarz.agh.edu.pl/wpawnik/
dr inż. Anita Proszowska ul. Gramatyka 10, II p., pok. 209 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/anita-proszowska-03692 https://www.researchgate.net/profile/Anita_Proszowska https://scholar.google.com/citations?hl=pl&user=D2FM8sEAAAAJ
dr inż. Ewa Prymon-Ryś ul. Gramatyka 10, II p., pok. 218 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/prymon-rys-ewa-03550
dr inż. Adam Ryś ul. Gramatyka 10, II p., pok. 218 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/rys-adam-03693
dr inż. Dariusz Sala ul. Gramatyka 10, II p., pok. 217 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/sala-dariusz-04330 https://www.researchgate.net/profile/Dariusz_Sala
dr Maciej Woźniak ul. Gramatyka 10, I p., pok. 113 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/wozniak-maciej-04949 https://www.researchgate.net/profile/Maciej_Wozniak5 https://scholar.google.com/citations?hl=pl&user=ejDHx1UAAAAJ
dr Aleksandra Wilk ul. Gramatyka 10, III p., pok. 313 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/wilk-aleksandra-51524
dr inż. Katarzyna Łyp-Wrońska ul. Gramatyka 10, II p., pok. 211 30-067 Kraków Łyp-Wrońska Katarzyna – BaDAP AGH
dr Yuliya Pazynich ul. Gramatyka 10, IV p., pok. 400a 30-067 Kraków
Asystenci zatrudnieni w Katedrze Zarządzania Przedsiębiorstwem: mgr inż. Elżbieta Długosz – Truszkowska ul. Gramatyka 10, II p., pok. 208 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/dlugosz-truszkowska-elzbieta-03395
dr Anna Kondak ul. Gramatyka 10, III p., pok. 313 30-067 Kraków https://bpp.agh.edu.pl/autor/kondak-anna-29634
mgr Iwona Radwan- Sado ul. Gramatyka 10, II p., pok. 211 30-067 Kraków
mgr inż. Maciej Jamiński ul. Gramatyka 10, II p., pok. 215 30-067 Kraków
dr inż Monika Pec ul. Gramatyka 10, I p., pok. 115 30-067 Kraków |
Pracownicy
Pracownicy | Pokój | Telefon |
prof. dr hab. Dagmara Lewicka – kierownik katedry | 115 | 4229 |
prof. dr hab. inż. Petryszyn Lubomyr | 222 | 4342 |
dr hab. Roman Batko, prof. uczelni | 400b | 4324 |
dr Murat Colak, prof. uczelni | 217 | 4295 |
dr hab Roman Dychkovskyi, prof. uczelni | 217 | 4312 |
dr hab. Beata Tarczydło, prof. uczelni | 208 | 4234 |
dr inż. Dariusz Cichoń, adiunkt | 215 | 4296 |
dr hab. inż. Marek Dudek, prof. uczelni | 211 | 4298 |
dr inż. Paweł Filipowicz, adiunkt dydaktyczny | 103 | 4314 |
dr inż. Andrzej Jamróz, adiunkt | 211 | 4298 |
dr Anna Kondak, asystent | 313 | 4240 |
dr inż. Małgorzata Maternowska, adiunkt dydaktyczny | 209 | 4224 |
dr inż. Jacek Obrzud, adiunkt dydaktyczny | 215 | 4296 |
dr Wojciech Pawnik, adiunkt | 103 | 4314 |
dr inż. Anita Proszowska, adiunkt | 209 | 4224 |
dr inż. Ewa Prymon-Ryś, adiunkt | 218 | 4265 |
dr inż. Adam Ryś, adiunkt dydaktyczny | 218 | 4265 |
dr inż. Dariusz Sala, adiunkt | 217 | 4312 |
dr Maciej Woźniak, adiunkt | 113 | 4217 |
dr Aleksandra Wilk, adiunkt | 313 | 4240 |
dr Alla Polyanska, prof. uczelni | 400a | 4323 |
dr Yulija Pazynich, adiunkt | 400a | 4323 |
dr inż. Katarzyna Łyp-Wrońska, adiunkt | 211 | 4298 |
mgr inż. Maciej Jamiński, asystent | 215 | 4296 |
mgr inż. Elżbieta Długosz-Truszkowska, asystent dydaktyczny | 208 | 4234 |
mgr Iwona Radwan-Sado, asystent dydaktyczny | 211 | 4298 |
dr inż. Monika Pec, asystent | 115 | 4229 |
Katedra Zarządzania Strategicznego
Kierownik:
dr hab. inż. Piotr Łebkowski, prof. uczelni
kontakt: pok. 212, tel: 12 617 4212
e-mail: plebkows@agh.edu.pl
Realizowane badania
W ramach pracy Katedry prowadzone są badania dotyczące następujących obszarów tematycznych: 1. badania operacyjne, m.in: modele programowania całkowitoliczbowego mieszanego; algorytmy heurystyczne; wspomaganie decyzji i modelowanie procesów w warunkach niedoskonałej informacji; planowanie i sterowanie produkcją, a w szczególności: planowanie wielkości i szeregowanie partii produkcyjnych; harmonogramowanie produkcji; zarządzanie projektem; modele do oceny efektywności strategii zapobiegania i przeciwdziałania COVID-19; 2. zarządzanie ryzykiem; towarowe instrumenty pochodne; hedgingowe strategie opcyjne; rynki finansowe; 3. zarządzanie w energetyce; modele biznesowe w sektorze energetycznym; zgazowanie węgla: uwarunkowania, efektywność i perspektywy rozwoju; 4. gospodarka o obiegu zamkniętym; odnawialne źródła energii; zarządzanie gospodarką odpadową; narzędzia zarządzania środowiskowego; ekosystemy innowacji; ekonomiczne aspekty związane z energetyką odnawialną; koszty środowiskowe transportu drogowego; zmiany strategiczne w globalnych łańcuchach dostaw; 5. zarządzanie jakością; badanie jakości towarów i materiałów; 6. zarządzanie produktem; zarządzanie strategiczne turystyką; zarządzanie strategiczne uzdrowiskami; 7. transfer i komercjalizacja wiedzy, kreowanie i rozwój startupu. |
Realizowane działania
Pracownicy Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem biorą udział w realizacji licznych grantów i projektów badawczych.
Granty i projekty realizowane przez pracowników Katedry:
- PackAlliance: European alliance for innovation training & collaboration towards future packaging Erasmus + KIC Alliance (2020-2022) https://www.packall.eu/;
- R Raw Materials Manager Course KIC Raw Materials nr 19057 (2020-2022) https://rmsmanagercourse.pl/
- RMTechFlow: Capacity Building for Advanced Raw Materials Tech Transfer Deal Flow KIC Raw Materials nr 18030 (2019-2020) https://rmtechflow.eitrawmaterials.eu/;
- The circular economy conception towards ecoinnovation and sustainability of regions Horizon 2020 Marie Skłodowska-Curie grant agreement No 665778, National Science Centre, Poland. POLONEZ 2015/19/P/HS4/02098 (2018-2020) – http://www.ce4reg.zarz.agh.edu.pl/;
- Zintegrowany Program Rozwoju Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, nr umowy: POWR.03.05.00-00-Z307/17, http://www.power3.5.agh.edu.pl/;
- Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza, Działanie 4 COVID wniosek nr 8.
Udział pracowników Katedry w grantach i projektach zewnętrznych
- Development of competitive, next generation biofuels from municipal solid waste.. Umowa nr 818310 – BioRen – H2020-LC-SC3-2018-2019-2020/H2020-LC-SC3-2018-RES-SingleState;
- Monitoring and evaluation of the Pilot Actions „Heritage on the plate” Activity A.T3.6 wdrażanego przez Gminę Miejską Kraków w ramach międzynarodowego projektu Slow Food CE (Program Interreg Central), Urząd Miasta w Krakowie;
- NAWA International cooperation for Rational Use of Raw Materials and Circular Economy (COOPMIN) IGSMIE PAN PPI/APM/2018/1/00003/;
- NCBiR Gospostrateg1/387784/24/NCBR/2019 Opracowanie systemu wskaźników pomiarowych, umożliwiających ocenę postępu w transformacji w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym oraz wpływu gospodarki o obiegu zamkniętym na rozwój społeczno-gospodarczy na poziomie mezoekonomicznym (regionów) i makro-ekonomicznym (gospodarki narodowej) Akronim: oto-GOZ (IGSMiE PAN);
- PackAlliance: European Alliance for innovation training & collaboration towards future packaging, projekt realizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą Task 3.6. Procedures for Level 5 EQF Accreditation;
- Projekt międzynarodowy PackAlliance: Europejski Sojusz na rzecz szkolenia w zakresie innowacji i współpracy na rzecz opakowań. Realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej https://www.packall.eu/?lang=pl ;
- The Raw Materials Manager course, EIT Raw Materials Academy, project finansowany ze środków UE https://eitrawmaterials.eu/;
- Visegrád 4 Project WellSpaV4 (2020-2021) Project ID: 22010060, projekt badawczy nt. From Medical to Wellness: Challenges and Opportunities for Spas, realizowany przez:Technical University of Košice , AGH University of Science and Technology, University of Pardubice, Budapest Metropolitan University -(jednostka inicjująca). https://www.infota.org/wellspav4konf/;
- Zwiększenie wiedzy o potrzebach kwalifikacyjno-zawodowych. Projekt badawczy nr UMOWA POWR.02.12.00-00-0010/16 realizowany przez Instytut Turystyki w Krakowie.
Współpraca
Katedra prowadzi studia podyplomowe:
- Inżynieria jakości oprogramowania, https://qa.agh.edu.pl/;
- Przedsiębiorczość technologiczna, techstart.agh.edu.pl/;
- Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie, www.zj.zarz.agh.edu.pl;
- Zarządzanie nieruchomościami, http://www.zarzadca.zarz.agh.edu.pl./
W ramach katedry prowadzone są Koła Naukowe:
- Koło Naukowe Ekonomii, http://www.ne.zarz.agh.edu.pl/;
- Koło Naukowe „ Menadżer Produkcji”, http://www.mp.zarz.agh.edu.pl/kontakt/;
- Koło Naukowe „Menedżer Jakość, http://www.knmj.zarz.agh.edu.pl/.
Działalność pracowników
- Doradcy Komisji Europejskiej w Programie Horyzont 2020 – Grupa V Działania na rzecz klimatu, środowisko, efektywne wykorzystanie zasobów i surowców;
- Dyrektor Biura Instytutu Autostrada Technologii i Innowacji pl;
- Europejska Platforma Gospodarki o Obiegu Zamkniętym;
- Grupa ekspertów UNEP Resource Panel ONZ;
- Grupa Operacyjna EIP Raw Materials Komisji Europejskiej;
- Członkowie oraz Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Wyceny Złóż Kopalin PolVal;
- Hot Springs Initiative- Global Wellness Institute;
- Instytut Turystyki sp. z o.o.;
- Komisja do spraw technologii i analityki w działalności geologiczno- górniczej;
- Komitet Inżynierii Produkcji PAN;
- Komitet Metalurgii PAN;
- Komitet Nauki o Materiałach PAN;
- Komitet Nauki Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa;
- Komitet Zrównoważonej Gospodarki Surowcami Mineralnymi Polskiej Akademii Nauk;
- Państwowa Rada Ochrony Środowiska;
- Partners Council of AeroNet;
- Polskie Stowarzyszenie Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych;
- Polskie Towarzystw Materiałoznawcze;
- Pracownicy Katedry biorą aktywny udział w licznych regionalnych, krajowych oraz międzynarodowych ciałach doradczych, a także licznych organizacjach, stowarzyszeniach i towarzystwach naukowych, w szczególności;
- Prezes Klastra Gospodarki Odpadowej i Recyklingu Krajowego Klastra Kluczowego;
- Prezes Krakowskiego Towarzystwa Technicznego net.pl
- Prezydium Polskiego Towarzystwa Badań Naukowych;
- Przewodnicząca Komitetu Sterującego Programu Sektorowego Innowacyjny Recykling NCBiR (2016-2019);
- Rada ds. Eko-Małopolski;
- Rada Geologiczno-Górniczej, Ministerstwo Środowiska;
- Rada Naukowa IGSMiE PAN;
- Rada Naukowa Instytutu Budowlanych Obiektów Antropogenicznych przy Centrum Rzeczoznawstwa Budowlanego w Warszawie;
- Rada Naukowa Państwowego Instytutu Geologicznego;
- Sekcja „Nanomateriały” Komitetu Nauki o Materiałach PAN;
- Sekcja Mikroskopii Komitetu Nauki o Materiałach PAN;
- Sekcja Teorii Procesów Przeróbki Plastycznej Komitetu Metalurgii PAN;
- Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP;
- Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Metali Nieżelaznych;
- Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Przemysłu Hutniczego w Polsce (SITPH);
- Vice przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Inżynierii Stomatologicznej;
- Zespół ds. terytorialnego planu sprawiedliwej transformacji w Małopolsce;
- Zespół Zadaniowy ds. opracowania Krakowskiego Programu Wspierania Biznesu i Innowacji na lata 2021 – 2025;
Doświadczenie zespołu
Najważniejsze artykuły pracowników Katedry o zasięgu międzynarodowym:
- Bielecka A. , Kulczycka J.: Coal combustion products management toward a circular economy — a case study of the coal power plant sector in Poland, Energies,2020, vol. 13 iss. 14 art. no. 3603, 1-15.
- CZAPLICKA-KOTAS A., Kulczycka J., IWASZCZUK N.: Energy clusters as a new urban symbiosis concept for increasing renewable energy production-a case study of Zakopane city / Sustainability 2020 vol. 12 iss. 14 art. no. 5634, s. 1–15.
- Dryglas D., and Lubowiecki-Vikuk A. (2019). The attractiveness of Poland as a medical tourism destination from the perspective of German and British consumers. Entrepreneurial Business and Economics Review7(2): 45-62,
- Dryglas, D., Różycki, P. (2017). Profile of tourists visiting European spa resorts: a case study of Poland, Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, 9(3), 298-317.
- Dryglas, D., Salamaga, M. (2017). Applying destination attribute segmentation to health tourists: A case study of Polish spa resorts. Journal of Travel and Tourism Marketing, 34 (4), 503-514.
- Dryglas, D., Salamaga, M. (2018). Segmentation by push motives in health tourism destinations: A case study of Polish spa resorts. Journal of Destination Marketing and Management, 9 , 234–246.
- Hubicki R., Richert M., Wiewióra M.: An experimental study of temperature influence on properties of nitriding layers on X37CrMoV51 tool steel using in extrusion aluminium industry, Materials, 2020, 13(10), 2311.
- Iwaszczuk N., Trela M.: Analysis of the impact of the assumed moment of meeting total energy demand on the profitability of photovoltaic installations for households in Poland. Energies. 2021 vol. 14 iss. 6 art. no. 1637, s. 1-15.
- Kaczmarczyk W.: Valid inequalities for proportional lot-sizing and scheduling problem with fictitious microperiods, International Journal of Production Economics, 2020, 219, pp. 236‑247.
- Kapłan R., Kopacz M.: Economic conditions for developing hydrogen production based on coal gasification with carbon capture and storage in Poland Energies, 2020 vol. 13 iss. 19 art. no. 5074, s. 1-20.
- Klimek M., Łebkowski P.: Financial optimisation of the scheduling for the multi-stage project. Bulletin of the Polish Academy of Sciences. Technical Sciences, 2017, 65, no. 6, s. 899–908.
- Łamasz B., Iwaszczuk N.: Crude oil option market parameters and their impact on the cost of hedging by long strap strategy International Journal of Energy Economics and Policy. 2020 vol. 10 iss. 1, s. 471–480.
- Łamasz B., Iwaszczuk N.: The impact of implied volatility fluctuations on vertical spread option strategies: the case of WTI crude oil market Energies 2020 vol. 13 iss. 20 art. no. 5323, s. 1-23.
- LESZCZYŃSKA-MADEJ B., RICHERT M., WĄSIK A., Szafron A.: Analysis of the microstructure and selected properties of the aluminium alloys used in automotive air-conditioning systems, Metals 2018 vol. 8 iss. 1 art. no. 10, s. 1–15.
- Modeling of the impact of construction solutions on operating parameters of the internal heat exchanger with refrigerant R744. Janus J., Skotniczny P. J., RICHERT M.: Archives of Thermodynamics. 2019 vol. 40 no. 1, s. 145–160.
- Optimization of thermal parameters of the coke oven battery by modified methodology of temperature measurement in heating flues as the management tool in the cokemaking industry. Kosyrczyk L.,, Stelmach S., Gąska K., Generowicz A., IWASZCZUK N., Kardaś D.: Energies 2021 vol. 14 iss. 4 art. no. 904, s. 1–13.
- PETROV O., IWASZCZUK N., Kharebava T., Bejanidze I., Pohrebennyk V., Nakashidze N., PetrovA.: Neutralization of industrial water by electrodialysis, Membranes, 2021 vol. 11 iss. 2 art. no. 101, s. 1–12.
- Puka R., Łamasz B.: Using artificial neural networks to find buy signals for WTI crude oil call.Energies 2020 13 iss. 17 art. no. 4359, s. 1–20.
- Sawik T.: A two-period model for selection of resilient multi-tier supply portfolio. International Journal of Production Research, 2020 vol. 58 no. 19, s. 6043-6060.
- Sawik T.: Disruption mitigation and recovery in supply chains using portfolio approach, Omega: the International Journal of Management Science; 2019 vol. 84, s. 232–248.
- Sawik T.: Selection of a dynamic supply portfolio under delay and disruption risks, International Journal of Production Research; 2018 vol. 56, no. 1–2, s. 760–782.
- Sawik T.: Stochastic versus deterministic approach to coordinated supply chain scheduling, Mathematical Problems in Engineering; 2017 art. no. 3460721, s. 1–15.
- Sawik T.: Two-period vs. multi-period model for supply chain disruption management, International Journal of Production Research; 2019 vol. 57 no. 14, s. 4502–4518.
- Sawik T.: A portfolio approach to supply chain disruption management, International Journal of Production Research; 2017 vol. 55 no. 7, s. 1970–1991.
- Smol M. , Kulczycka J., Lelek Ł., Gorazda K., Wzorek Z.:Life Cycle Assessment (LCA) of the integrated technology for the phosphorus recovery from sewage sludge ash (SSA) and fertilizers production, Archives of Environmental Protection, 2020, vol. 46 no. 2, 42–52,
- Smol M., Avdiushchenko A., Kulczycka J., Nowaczek A.:Public awareness of circular economy in southern Poland: Case of the Malopolska region, Journal of Cleaner Production, 2018, nr 197, 1035-1045
Najważniejsze monografie pracowników:
- Decyzje podmiotów gospodarczych w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Red. N. IWASZCZUK. Kraków, Wydawnictwa AGH, 2020.
- DRYGLAS D., Golba J.: Determinanty funkcjonowania i rozwoju uzdrowisk w Europie: studium przypadku Polski, PWN, Warszawa, 2017.
- DRYGLAS D.: Designing a health tourism product structure model in the process of marketing management. PWN, Warsaw.
- Gospodarka o obiegu zamkniętym w polityce i badaniach naukowych, Wskaźniki monitorowania gospodarki o obiegu zamkniętym. Red. J. KULCZYCKA, Wydawnictwo IGSMiE PAN, Kraków, 2019.
- Innowacyjność w działalności gospodarczej. Red. N. IWASZCZUK. Kraków: Wydawnictwo IGSMiE PAN, 2019.
- IWASZCZUK N., MUWEIS J.: Ropa naftowa i jej rola we współczesnej gospodarce. Kraków, Wydawnictwa AGH, 2014.
- Klimek M., ŁEBKOWSKI P.: Harmonogramowanie projektu rozliczanego etapowo. Kraków. Wydawnictwa AGH, 2015.
- Kost G., ŁEBKOWSKI P., Węsierski Ł.N.: Automatyzacja i robotyzacja procesów produkcyjnych. Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2013.
- Kowal B., KARKULA M., KOWAL D.: Wybrane aspekty realizacji strategii przedsiębiorstwa górniczego węgla kamiennego z wykorzystaniem Balanced Scorecard, Wydawnictwa AGH, Kraków, 2016.
- KUBIŃSKI W., NIEKURZAK M., KUBIŃSKA-JABCOŃ E. (2017), Badanie towarów przemysłowych. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- KULCZYCKA J.,Ekoefektywność projektów inwestycyjnych z wykorzystaniem koncepcji cyklu życia produktu, Wydawnictwo IGSMiE PAN, Kraków, 2011.
- MICHALSKIi M.: Optymalizacja decyzji inwestycyjnych w elektroenergetyce. Wydawnictwa AGH, Kraków, 2019.
- Ryzyko i bezpieczeństwo w działalności gospodarczej. Red. N. IWASZCZUK. Kraków: Wydawnictwo IGSMiE PAN, 2019.
- SAS J., KWAŚNIEWSKI K., GRZESIAK P., KAPŁAN R.: Metan – paliwo gazowe do pojazdów: technologia CNG Kraków, Wydawnictwa AGH, 2017.
- SAWIK T.: Supply chain disruption management using stochastic mixed integer programming. Springer International Publishing, 2018.
- SOLIŃSKI B.: Zarządzanie hybrydowymi systemami wytwarzania energii elektrycznej wykorzystującymi odnawialne źródła energii. Kraków, Wydawnictwa AGH, 2016.
- Wskaźniki monitorowania gospodarki o obiegu zamkniętym. Red. J. KULCZYCKA, Wydawnictwo IGSMiE PAN, Kraków, 2020.
- Zgazowanie węgla: uwarunkowania, efektywność i perspektywy rozwoju. Red. KWAŚNIEWSI, M. Kopacz: Kraków, Wydawnictwa AGH, 2015.
Informacje na temat dorobku naukowego pracowników Katedry można znaleźć na stronie Biblioteki Głównej AGH: https://bpp.agh.edu.pl/
Oferta
Katedra umożliwia realizację zagranicznych staży oraz praktyk dydaktycznych i naukowych,
- dr hab. Wioletta Bajdur, Politechnika Częstochowska;
- dr Natalia Antoniuk, Riwne;
- dr Tetiana Solar, Lwów;
- Nishanth Bejjanki, Università di Roma Sapienza;
- Angela Cassano Universidad Pública de Navarra;
- David de la Corte Matthews Universidad de Burgos;
- Inés Roldán Solano Universidad de Cantabria;
- Giacomo Ferrara Università di Napoli Federico II;
Kontakt i skład osobowy Katedry
Kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego:
dr hab. inż. Piotr Łebkowski, prof. AGH
Gramatyka 10, II p., pok. 212, tel. 606995322
30-067 Kraków
Zastępca Kierownika Katedry Zarządzania Strategicznego:
dr inż. Krzysztof Posłuszny
Gramatyka 10, IV p., pok. 406, tel. 12 617 42 59
30-067 Kraków
Profesorowie zatrudnieni w Katedrze:
prof. dr hab. inż. Maria Richert,
Gramatyka 10, I p., pok. 101, tel. 617 42-42
30-067 Kraków
dr hab. Diana Dryglas, prof. AGH
Gramatyka 10, III p., pok. 303
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/dryglas-diana-08490
https://www.researchgate.net/profile/Diana-Dryglas/
https://scholar.google.pl/citations?user=hZcnd3oAAAAJ&hl=en
https://publons.com/researcher/1844981/diana-dryglas/
dr hab. inż. Grzegorz Ginda, prof. AGH
Gramatyka 10, III p., pok. 322
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/ginda-grzegorz-10601
https://www.researchgate.net/profile/Grzegorz-Ginda
https://www.linkedin.com/in/grzegorz-ginda-89446b19/
https://scholar.google.com/scholar?hl=en&as_sdt=0%2C5&q=Grzegorz+Ginda&btnG=
dr hab. Natalia Iwaszczuk, prof. AGH
Gramatyka 10, I p., pok. 112
30-067 Kraków
dr hab. inż. Waldemar Kaczmarczyk, prof. AGH
strona: home.agh.edu.pl/waldek
e-mail: waldek@agh.edu.pl
Gramatyka 10, II p., pok. 216
30-067 Kraków
dr hab. Joanna Kulczycka, prof. AGH
Gramatyka 10, I p., pok. 110
30-067 Kraków
dr hab. inż. Piotr Łebkowski, prof. AGH
Gramatyka 10, II p., pok. 212
30-067 Kraków
Adiunkci zatrudnieni w Katedrze
dr inż. Katarzyna Gdowska
Gramatyka 10, II p., pok. 223
30-067 Kraków
dr inż. Marek Drożdż
Gramatyka 10, III p., pok. 310
30-067 Kraków
dr inż. Paweł Jastrzębski
Gramatyka 10, III p., pok. 322
30-067 Kraków
dr inż. Radosław Kapłan
Gramatyka 10, III p., pok. 301
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/kaplan-radoslaw-06733
dr inż. Antoni Korcyl
Gramatyka 10, II p., pok. 223
30-067 Kraków
dr inż. Dominik Kowal
Gramatyka 10, IV p., pok. 405
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/kowal-dominik-04956
https://www.researchgate.net/profile/Dominik-Kowal-3
dr inż. Roger Książek
Gramatyka 10, II p., pok. 223
30-067 Kraków
dr Bartosz Łamasz
Gramatyka 10, II p., pok. 212
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/lamasz-bartosz-10665
https://www.researchgate.net/profile/Bartosz-Lamasz
dr inż. Marek Michalski
Gramatyka 10, I p., pok. 109
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/michalski-marek-l-06178
https://scholar.google.com/citations?user=EOyCQV4AAAAJ
dr Justyna Ostrowska
Gramatyka 10, III p., pok. 310
30-067 Kraków
dr inż. Krzysztof Posłuszny
Gramatyka 10, IV p., pok. 406; tel. 12 617 42 59
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/ posluszny-krzysztof-03324
https://www.researchgate.net/profile/Krzysztof-Posluszny
dr inż. Bartosz Soliński
Gramatyka 10, III p., pok. 301
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/solinski-bartosz-04067
dr inż. Marta Szyba
Gramatyka 10, III p., pok. 301
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/?idA=16510&idform=1&afi=1&fodR=0&fdoR=2020&fagTP=0
dr inż. Mariusz Trela
Gramatyka 10, I p., pok. 105
30-067 Kraków
dr Robert Uberman
Gramatyka 10, I p., pok. 109
30-067 Kraków
mgr inż. Agnieszka Czaplicka-Kotas
Gramatyka 10, I p., pok. 101
30-067 Kraków
Stale współpracują:
prof. Tadeusz Sawik
dr hab. inż. Wiktor Kubiński, prof. AGH
dr inż. Krzysztof Kwaśniewski
dr inż. Jan Sas
Pracownicy
Pracownicy | Pokój | Telefon |
prof. dr hab. inż. Maria Richert | 101 | 4242 |
dr hab. Diana Dryglas, prof. uczelni | 303 | 3994 |
dr hab. inż. Grzegorz Ginda, prof. uczelni | 322 | 4255 |
dr hab. inż. Natalia Iwaszczuk, prof. uczelni | 112 | 4290 |
dr hab. inż. Waldemar Kaczmarczyk, prof. uczelni | 216 | 3984 |
dr hab. Joanna Kulczycka, prof. uczelni | 110 | 4291 |
dr hab. inż. Piotr Łebkowski, prof. uczelni – kierownik Katedry | 212 | 4212 |
dr Robert Uberman, adiunkt | 109 | 4292 |
dr inż. Marek Drożdż, adiunkt | 310 | 3991 |
dr inż. Katarzyna Gdowska, adiunkt | 223 | 4334 |
dr inż. Paweł Jastrzębski, adiunkt | 322 | 4255 |
dr inż. Radosław Kapłan, adiunkt | 301 | 4282 |
dr inż. Antoni Korcyl, adiunkt | 223 | 4334 |
dr inż. Dominik Kowal, adiunkt | 405 | 4306 |
dr inż. Roger Książek, adiunkt | 223 | 4334 |
dr inż. Krzysztof Posłuszny, adiunkt – z-ca kierownika Katedry | 406 | 4259 |
dr Bartosz Łamasz, adiunkt | 212 | 4212 |
dr inż. Marek Michalski, adiunkt | 109 | 4292 |
dr Justyna Ostrowska, adiunkt | 310 | 3991 |
dr inż. Marta Szyba, adiunkt | 301 | 4282 |
dr inż. Bartosz Soliński, adiunkt | 301 | 4282 |
dr inż. Mariusz Trela, adiunkt | 105 | 4223 |
mgr inż. Agnieszka Czaplicka-Kotas, asystent | 101 | 4242 |
Katedra Informatyki Biznesowej i Inżynierii Zarządzania
Kierownik:
dr hab. inż. Andrzej Paliński, prof. uczelni
kontakt: pok. 309, tel. 12 617 4326
e-mail: palinski@agh.edu.pl
Realizowane badania
Zakres i obszar tematyczny badań
Katedra stanowi interdyscyplinarny zespół naukowy grupujący specjalistów z zakresu inżynierii zarządzania oraz zaawansowanego przetwarzania danych w systemach informatycznych. Jej działalność naukowa koncentruje się na:
- zastosowaniu podejścia systemowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem,
- rozwijaniu narzędzi komputerowego wspomagania decyzji w zarządzaniu,
- modelowaniu niepewności oraz rozwijaniu teorii gier korporacyjnych,
- opracowywaniu nowych sposobów wizualizacji danych,
- wykorzystaniu metod sztucznej inteligencji, w tym inteligencji obliczeniowej i uczenia maszynowego, do rozwiązywania problemów decyzyjnych,
- inżynierskim projektowaniu procesów technicznych z wykorzystaniem komputerowego wspomagania procesów logistycznych,
- wykorzystaniu metod ilościowych w analizie innowacyjnych modeli biznesowych przedsiębiorstwa.
Realizowane działania
Realizowane obecnie granty/projekty krajowe i zagraniczne + linki do stron projektów
Grant NCBiR, projekt nr POIR.01.01.01-00-2008/15-00: „oBEMS (Office Building Energy Management System) inteligentna nakładka sprzętowo-programowa na systemy automatyki budynków, nowa metoda zarządzania komfortem oraz energią elektryczną, ciepłem, optymalizująca na bieżąco wentylację, ogrzewanie, chłodzenie (HVAC) z wykorzystaniem multisensorycznej mapy komfortu”, w ramach Działania Projekty B+R przedsiębiorstw.
Poddziałanie: Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Regionalnego.
Grant NCBiR, projekt nr Gospostrateg1/387144/27/NCBR/2019: „Potencjał rozwoju i wdrażania w Polsce technologii kolei próżniowej w kontekście społecznym, technicznym, ekonomicznym i prawnym„;
; W ramach I konkursu na projekty otwarte w ramach strategicznego programu badań naukowych i prac rozwojowych „Społeczny i Gospodarczy Rozwój Polski W Warunkach Globalizujących Się Rynków”– GOSPOSTRATEG realizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Projekt nr POIR.01.01.01-00-0458/18: „Platforma zintegrowanego zarządzania, planowania i sterowania procesami logistycznymi w przedsiębiorstwie produkcyjnym z wykorzystaniem cyber-fizycznych systemów”, w ramach „Rozwój TMS nowej generacji: sterowanie procesami transportowymi i dystrybucyjnymi oraz współdzielenie danych w chmurze z użyciem metod SI”, Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, https://www.walstead-ce.com/en/home/eufunds/
Research Grant, Spain # PID2019-111100RB-C22: “Sustainable Models and Transport Analytics in Smart Cities”.
Projekt nr POWR.03.05.00-00-Z309/18: „Zintegrowany Program Rozwoju Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie II (ZPR AGH II)„.
Współpraca
Prowadzona współpraca społeczno-gospodarcza.
Oferta studiów podyplomowych, kursów, konferencji, szkoleń, webinarów
Studia podyplomowe:
„Cyberbezpieczeństwo i zarzadzanie bezpieczeństwem informacji”, kierownik studiów: prof. Jerzy Mikulik.
„Facility Management – zarządzanie inteligentnym budynkiem”, kierownik studiów: prof. Jerzy Mikulik.
Szkolenia „Inżynieria i wizualizacja danych” (w ramach programu POWER).
Działalność pracowników
Udział pracowników w regionalnych, krajowych i międzynarodowych ciałach doradczych itp.
I. Skalna – członkini w grupie roboczej Working Group for Interval Arithmetic jako ekspert w dziedzinie obliczeń przedziałowych – aktywny udział w opracowaniu standardu dla arytmetyki przedziałowej: IEEE 1788TM-2015 Standard for Interval Arithmetic.
J. Mikulik – kierownik Komitetu Technicznego KT315 Facility Management (Polski Komitet Normalizacyjny).
I. Stach – członkini Rady konferencji SING European Meeting on Game Theory.
A. Palinski – ekspert w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko, 2007-2013 i 2014-2020.
B. Sawik -: NCBiR – POIR, ekspert i ekspert wiodący, 2017-2021.
Oferta
Realizacja stażów i praktyk dla studentów i doktorantów AGH, krajowych i zagranicznych
Opieka (I. Skalna) nad stażem studenta Sergio Pertierre do Monte w ramach współpracy z Ecole d’ingéniuer et centre de recherche (l’ENSTA Bretagne, Brest, Francja).
Doświadczenie zespołu
New methods of probabilistic and possibilistic interactive data processing / Bogdan RĘBIASZ // Journal of Intelligent & Fuzzy Systems ; ISSN 1064-1246. — 2016 vol. 30 iss. 5, s. 2639–2656. A new algorithm for Chebyshev minimum-error multiplication of reduced affine forms / Iwona SKALNA, Milan Hladík // Numerical Algorithms ; ISSN 1017-1398. — 2017 vol. 76 iss. 4, s. 1131–1152. — Bibliogr. s. 1151–1152, Abstr.. — Publikacja dostępna online od: 2017-03-06. — tekst: https://goo.gl/3g4i6i Integrating photovoltaics into energy systems by using a run-off-river power plant with pondage to smooth energy exchange with the power gird / Jakub JURASZ, Bartłomiej Ciapała // Applied Energy ; ISSN 0306-2619. — 2017 vol. 198, s. 21–35. — Bibliogr. s. 34–35, Abstr.. — Publikacja dostępna online od: 2017-04-26. — tekst: https://goo.gl/930gRI Knowledge-based methods for cost estimation of metal casts / A. MACIOŁ // International Journal of Advanced Manufacturing Technology ; ISSN 0268-3768. — 2017 vol. 91 iss. 1, s. 641–656. — Bibliogr. s. 655–656, Abstr.. — Publikacja dostępna online od: 2016-11-25. — tekst: https://goo.gl/8jhLxg Design of large-scale logistics systems using computer simulation hierarchic structure / Straka M., Lenort R., Khouri S., FELIKS J. // International Journal of Simulation Modelling ; ISSN 1726-4529. — 2018 vol. 17 iss. 1, s. 105–118. — Bibliogr. s. 116–118, Abstr.. — tekst: http://www.ijsimm.com/Full_Papers/Fulltext2018/text17-1_105-118.pdf Energy demand patterns in an office building: a case study in Kraków (Southern Poland) / Jerzy MIKULIK // Sustainability [Dokument elektroniczny]. — Czasopismo elektroniczne ; ISSN 2071-1050. — 2018 vol. 10 iss. 8 art. no. 2901, s. 1–16. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Biblior. s. 16, Abstr.. — Publikacja dostępna online od: 2018-08-16. — tekst: http://www-1mdpi-1com-12vzsev1v0031.wbg2.bg.agh.edu.pl/2071-1050/10/8/2901/pdf A concept of integration of a vactrain underground station with the Solidarity Transport Hub Poland / Olena STRYHUNIVSKA, Katarzyna GDOWSKA, Rafał RUMIN // Energies [Dokument elektroniczny]. — Czasopismo elektroniczne ; ISSN 1996-1073. — 2020 vol. 13 iss. 21 art. no. 5737, s. 1–23. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 19–23, Abstr.. — Publikacja dostępna online od: 2020-11-02. — tekst: https://www.mdpi.com/1996-1073/13/21/5737/pdf Electricity portfolio optimization for large consumers: Iberian electricity market case study / Emanuel Canelas, Tânia Pinto-Varela, Bartosz SAWIK // Energies [Dokument elektroniczny]. — Czasopismo elektroniczne ; ISSN 1996-1073. — 2020 vol. 13 iss. 9 art. no. 2249, s. 1–21. — Wymagania systemowe: Adobe Reader. — Bibliogr. s. 19–21, Abstr.. — Publikacja dostępna online od: 2020-05-04. — B. Sawik – dod. afiliacja: University of California at Berkeley. — tekst: https://www.mdpi.com/1996-1073/13/9/2249/htm One Row Keyboard: The Concept of Designing a Common Layout for Physical and Virtual Keyboards. Radosław PUKA, Piotr ŁEBKOWSKI, Jerzy DUDA. Electronics 2021, 10, 663. Decision rules-based method for dynamic adjustment of Min-Max ordering, levels, Radosław PUKA, Iwona SKALNA, Adam STAWOWY, Jerzy DUDA, Marek KARKULA, Applied Soft Computing, Vol. 107, 2021, https://doi.org/10.1016/j.asoc.2021.107370. N-NEH+ algorithm for solving permutation flow shop problems, Radosław PUKA, Jerzy DUDA, Adam STAWOWY, Iwona SKALNA, Computers & Operations Research, Vol. 132, 2021, https://doi.org/10.1016/j.cor.2021.105296.
5 najlepszych monografii: Advances in fuzzy decision making : theory and practice / Iwona SKALNA, Bogdan RĘBIASZ, Bartłomiej GAWEŁ, Beata BASIURA, Jerzy DUDA, Janusz OPIŁA, Tomasz PEŁECH-PILICHOWSKI. — Cham ; [etc.] : Springer, cop. 2015. — [XII], 151 s.. — (Studies in Fuzziness and Soft Computing ; vol. 333). — Bibliogr. przy rozdz.. — ISBN: 978-3-319-26492-9 ; e-ISBN: 978-3-319-26494-3) Inteligentne budynki – informacja i bezpieczeństwo — [Intelligent buildings – information, safety and security] / AUGUSTYN Grzegorz, [et al.], JURCZYK Krzysztof, KRZYWDA Magdalena, MATUSIK Mateusz, MIKULIK Jerzy, [et al.], PAWLIK Marcin, RUMIN Rafał, [et al.], SOLIŃSKI Ireneusz, SOLIŃSKI Bartłomiej, TUROŃ Kinga, WOŹNIAK Wojciech ; pod red. Jerzego MIKULIKA. — Kraków : Wydawnictwo LIBRON – Filip Lohner, cop. 2016. — 201 s.. — Bibliogr. przy rodz.. — ISBN: 978-83-65148-85-8. Parametric interval algebraic systems / Iwona SKALNA. — Cham : Springer International Publishing AG, cop. 2018. — XXIV, 191 s.. — (Studies in Computational Intelligence ; ISSN 1860-949X ; vol. 766). — Bibliogr. s. 177–188, Summ., Index. — ISBN: 978-3-319-75186-3 ; e-ISBN: 978-3-319-75187-0 Introduction to data mining / Oleksandr PETROV, Oleksandr Shumeyko, Beata BASIURA, Anton Petrov. — Kraków : Wydawnictwa AGH, 2019. — 362, [1] s.. — Bibliogr. s. 347–[363]. — ISBN: 978-83-66364-25-7 |
Katedra Zarządzania Organizacjami i Kapitałem Społecznym
Kierownik:
dr hab. inż. Joanna Duda, prof. Uczelni
kontakt: pok. 413, tel. 12 617 43 29
e-mail: joduda@agh.edu.pl
Realizowane badania
Pracownicy Katedry realizują badania z wielu obszarów nauk o Zarządzaniu i Jakości
- Badania z zakresy zarządzania przedsiębiorstwem, w tym:
- Rozwój przedsiębiorczości w warunkach globalizacji
- Zarządzanie projektami
- Zarządzanie strategiczne
- Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
- Optymalizacja długoterminowego rozwoju krajowego sektora energetycznego
- Badania z zakresu Zarządzania Kapitałem ludzkim, w tym:
- zrównoważone zarządzanie kapitałem ludzkim
- efektywne motywowanie i wynagradzanie pracowników
- nowe koncepcje i kierunki w wynagrodzeniach pracowniczych (Green rewards, kompleksowe badanie efektywności wynagrodzeń)
- analiza i projektowanie profilów kompetencyjnych dla stanowisk związanych z transferem i komercjalizacją wiedzy
- analityka w HR i employer branding
- metodologia Living Lab i design thinking
Realizowane działania
Granty i projekty realizowane przez pracowników Katedry:
„Interdyscyplinarny wymiar kompetencji w krajowych inteligentnych specjalizacjach” finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w konkursie nr 2/PRK/POWER/3.1/2016, Program Rozwoju Kompetencji w ramach Działania 3.1 „Kompetencje w szkolnictwie wyższym” w Oś III PO WER (https://iwkwkis.zarz.agh.edu.pl/)
– Perspektywy metodologiczne w badaniach kultury organizacji
– Międzynarodowy projekt ARTCademy Akademia Sztuki i Rzemiosł Tradycyjnych na Polskę, realizowany w ramach Strategicznego Partnerstwa w międzynarodowym konsorcjum (Partner Wiodący – University of Malaga), finansowany ze środków UE (nr 2018-1-ES01-KA202-0505142018-2020) – projekt skierowany do sektora MSP przedsiębiorstw rzemieślniczych (Strony projektu: www.artcademy.eu; https://www.facebook.com/ArtCademy/)
– projekt pod kierownictwem prof. Fryderyka Zolla, UJ pt. „Homo consumens, Homo ecologicus – test ekologicznej efektywności nowej dyrektywy w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów”, https://projekty.ncn.gov.pl/index.php?projekt_id=452403
– projekt: „E-innowacje w rozwoju jednostek administracji publicznej wobec wyzwań współczesnej gospodarki” realizowany w ramach programu „Społeczno-gospodarcze konsekwencje czwartej rewolucji przemysłowej” (koordynowany przez Małopolską Szkołę Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie; finansowany przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego; więcej o projekcie: www.rev4.uek.krakow.pl)
– Projekt „D I A L O G – Działanie Innowacje Aktywność Ludzie Otwartość Gotowość”. Projekt realizowany w ramach programu „HUMAN SMART CITIES. Inteligentne miasta współtworzone przez mieszkańców” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014 – 2020. http://dialogkrynica.pl/
– Projekt „ENTRANCES – ENergy TRANsitions from Coal and carbon: Effects on Societies”. Projekt finansowany ze środków programu ramowego Komisji Europejskiej „Horyzont 2020” (Identyfikator umowy o grant: 883947). https://entrancesproject.eu/
– Konkurs Inkubator Innowacyjności 4.0 (w trakcie), planowana komercjalizacja i spółka spin off
Współpraca
Katedra posiada szeroką ofertę studiów podyplomowych z zakresu
- Zarządzanie projektami. Kwalifikacje project managera
- HR Business Partner http://hrbusinesspartner.agh.edu.pl/
- Zrównoważony Rozwój Przedsiębiorstwa csr.agh.edu.pl
- Przedsiębiorczość technologiczna
https://techstart.agh.edu.pl/
Pracownicy Katedry działają bardzo aktywnie w otoczeniu społeczno-gospodarczym, współpracują z:
- Małopolskim Instytutem Kultury w ramach projektów badawczo-rozwojowych (od 2009 roku)
- Związkiem Lustracyjnym Spółdzielni Pracy w Krakowie
- Stowarzyszeniem Małych i Średnich przedsiębiorstw „Krak-Business” w Krakowie
Efektem współpracą są organizowanego każdego roku Konferencje Naukowe:
- Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. Nauka i Biznes – wspólne wyzwania
- Współpraca ze Związkiem Lustracyjnym Spółdzielni Pracy w Krakowie
- Współpraca ze Stowarzyszeniem Małych i Średnich przedsiębiorstw „Krak-Business” w Krakowie
oraz webinaria i szkolenia:
- Webinaria z zakresu Leadership and Team Management a także Communication w ramach projektu UE RMS Manager (EIT Raw Materials Academy – EU Project – kierownik projektu Prof. J. Kulczycka)
Szkolenia z zakresu szeroko pojętego Zarządzania Kapitałem Ludzkim, motywowania i wynagradzania pracowników, doskonalenia kompetencji społecznych, np. komunikacji, prezentacji, negocjacji itp.
Działalność pracowników
Udział pracowników w regionalnych, krajowych i międzynarodowych ciałach doradczych itp.
- TNOiK Oddział Kraków,
- Klub Absolwentów Wydziału Zarządzania AGH
- Stowarzyszenie Małych i Średnich przedsiębiorstw „Krak-Business” w Krakowie,
- “The European Network of Observatories in the Field of Arts and Cultural Education” (ENO)
https://www.eno-net.eu/organisation/agh-university-science-and-technology-faculty-management - Polskie Towarzystwo Socjologiczne
Oferta
Realizowane prace doktorskie:
Magdalena Chowaniec, Wpływ innowacji na proces internacjonalizacji polskich małych i średnich przedsiębiorstw
Natalia Krawczyk., Wykorzystanie benchmarkingu w zarządzaniu podmiotami leczniczymi w Polsce
Doktoraty wdrożeniowe
Dorota Król, Systemy zarządzania operacyjnego w medycynie. Wykorzystanie innowacyjnych metod badań genomowych w przypadkach niestandardowych
Doświadczenie zespołu
- Smol M., Marcinek P., Duda J., Szołdrowska D., (2020), Importance of sustainable mineral resource management in implementing the circular economy (CE) model and the European Green Deal , Resources, vol. 9 iss. 5 art. no. 55, s. 1–21.
- Gródek-Szostak Z., Suder M., Kusa R., Szeląg-Sikora A., Duda J., Niemiec M., (2020), Renewable energy promotion instruments used by innovation brokers in a technology transfer network : case study of the Enterprise Europe Network, Energies, vol. 13 iss. 21 art. no. 5752, s. 1-13.
- Duda J., (2017), Internacjonalizacja polskich mikro-i małych przedsiębiorstw w procesie integracji europejskiej i globalizacji, Warszawa, Wydawnictwo Difin.
- Wolak-Tuzimek A., Duda J., (2021), The concept of corporate social responsibility as a source of an enterprise’s competitive advantage, [w:] Sławomir I. Bukowski, Alina Hyz, Marzanna B. Lament (red.) Competitiveness and economic development in Europe : prospects and challenges, New York, Routledge. (https://www.taylorfrancis.com/chapters/concept-corporate-social-responsibility-source-enterprise-competitive-advantage-anna-barbara-wolak-tuzimek-joanna-duda/e/10.4324/9781003095361-28?context=ubx&refId=9b8580f9-3e07-4e86-8999-b7b8c044c694)
- Łada M., Kozarkiewicz A., Haslam J., (2020) Contending institutional logics, illegitimacy risk and management accounting: a case study analysis of study programme calculations in a Polish public university, Accounting, Auditing & Accountability Journal, vol. 33 no. 4, s. 795–824.
- Kozarkiewicz A., Kabalska A., (2017), Management of creative projects: challenges and paradoxes, PM World Journal, vol. 6 iss. 7, s. 1–15.
- Paterek P, Kozarkiewicz A., (2020), Zwinne zarządzanie zespołami projektowymi : praktyki zwinne w tworzeniu wartości dla interesariuszy projektów wytwarzania oprogramowania, Warszawa, H. Beck.
- Beck-Krala E., (2017), Badanie efektywności wynagrodzeń. Od kontroli kosztów do aktywizowania pracowników, Seria: Rozprawy i monografie, Kraków, Wydawnictwa AGH.
- Beck-Krala E., Klimkiewicz K., (2016), Occupational safety and health as an element of a complex compensation system evaluation within an organization, International Journal of Occupational Safety and Ergonomics, DOI: 10.1080/10803548.21183338.
- Scott D., Beck-Krala E., (2019), Evaluating reward strategies, programmes and policies:research and practice, [w:] Stephen J. Perkins (red.) The routledge companion to reward management, London, New York, Taylor & Francis Group: Routledge.
- Beck-Krala E., (2013), Wynagrodzenia pracowników w organizacji. Teoria i praktyka, Kraków, Uczelniane Wydawnictwa Naukowo-Dydaktyczne AGH. https://www.zarz.agh.edu.pl/wp-content/uploads/2021/02/Beck_Krala_E_Wynagrodzenia-1.pdf
- Juroszek Z., Kudełko M., (2016), A model of optimization for local energy infrastructure development, Energy, vol. 96, s. 625–643.
- Kudełko M., (2021), Modeling of Polish energy sector – tool specification and results, Energy, vol. 215 Pt. A art. no. 119149, s. 1–13.
- Kudełko M., Jankowski R. (2019), Metodyka i szacunki współczynników elastyczności cenowej i dochodowej dla wybranych nośników energetycznych, Rynek Energii, nr 2, s. 11–16.
- Tormo-Carbó G., Oltra V., Klimkiewicz K., Seguí-Mas, E., (2019), “Don’t try to teach me, I got nothing to learn”: Management s,tudents’ perceptions of business ethics teaching, Business Ethics: A European Review, 28 (4), s. 506-528.
- Beck-Krala E., Scott D., Klimkiewicz K., (2018), Socially responsible and sustainable rewards programmes. The new frontier, Stephen J. Perkins (red.), The Routledge Companion to Reward Management, Londyn, Routledge.
- Klimkiewicz, K., and Oltra, V., (2017), Does CSR Enhance Employer Attractiveness? The Role of Millennial Job Seekers’ Attitudes. Corp. Responsib. Environ. Mgmt., 24, s. 449–463. doi: 10.1002/csr.1419.
- Kusa, R., Palacios Marques, D. & Ribeiro Navarrete, B., (2019), External cooperation and entrepreneurial orientation in industrial clusters, Entrepreneurship & Regional Development, 31:1-2, s. 119-132. DOI: 10.1080/08985626.2018.1537151
- Kusa, R., Dębkowska, K., (2020), Identyfying Internationalization Profiles of Social Entrepreneurs Utilizing Multidimensional Statistical Analysis, Journal of Social Entrepreneurship. In print. DOI: 10.1080/19420676.2020.1751246
- Kozarkiewicz A., Kabalska A., Kompetencje organizacyjne w otwartej gospodarce cyfrowej’’ (w recenzji).
- Kozarkiewicz A., Kabalska A., (2020), The evolution of business models of Polish health resort enterprises, Journal of Economics and Management, 39(1), s. 62-81.
- Peszko A., (2020), Collaboration of Polish enterprises in feld of innovative activities, [w:] Duda J., Bernat T. (red.), Business, economics and science: common challenges, Bologna, Filodiritto Editore, s. 134-135. http://www.b2b.zarz.agh.edu.pl/publikacje/E-BOOK_CY29_Monograph.pdf
- Peszko A., (2019), Istota i znaczenie zespołu projektowego w zarządzaniu projektami, (w:] Gawron I., Myjak T. (red.), Zarządzanie kapitałem ludzkim: wybrane zagadnienia w teorii i praktyce, Nowy Sącz: Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, s. 135–136. tekst: http://wydawnictwo.pwsz-ns.edu.pl/images/pdf/2019/Zarzadzanie_kapitalem_ludzkim_2019.pdf
Pracownicy
Pracownicy | Pokój | Telefon |
dr hab. inż. Ewa Beck-Krala, prof. uczelni – z-ca kierownika Katedry | 411 | 4672 |
dr hab. inż. Joanna Duda, prof. uczelni – kierownik Katedry | 413 | 4329 |
dr hab. Piotr Górski, prof. uczelni | 120 | 4248 |
dr hab. inż. Alina Kozarkiewicz, prof. uczelni | 121 | 4274 |
dr hab. inż. Mariusz Kudełko, prof. uczelni | 210 | 4278 |
dr hab Oksana Povstyn, prof. uczelni | 401B | 4322 |
dr Michał Brożyna, adiunkt | 316 | 4272 |
dr Mateusz Codogni, adiunkt | 401A | 4321 |
dr inż. Agnieszka Kabalska, adiunkt | 408 | 4306 |
dr inż. Katarzyna Klimkiewicz, adiunkt | 122 | 4293 |
dr inż. Sławomir Ziółkowski, adiunkt | 408 | 4306 |
dr Rafał Kusa, adiunkt | 412 | 4671 |
dr Agnieszka Peszko, adiunkt | 408 | 4306 |
dr Marzena Staszkiewicz, adiunkt | 122 | 4308 |
dr Łukasz Wacławik, adiunkt | 401A | 4321 |
mgr inż. Tomasz Dziubiński, asystent dyd | 120 | 4248 |
mgr inż. Stanisława Guca, asystent dyd. | 401B | 4322 |
dr hab. Iryna Bashynska, prof. uczelni | 400a | 4323 |
dr Agnieszka Zielińska, adiunkt | 316 | 4272 |
Katedra Finansów i Rachunkowości
Kierownik:
dr hab. inż. Bek-Gaik Bogusława, prof. uczelni
kontakt: pok. 114, tel. 12 617 42 88
e-mail: bekgaik@agh.edu.pl
Historia
Katedra Finansów i Rachunkowości jest bezpośrednim następcą jednostek organizacyjnych Wydziału Zarządzania AGH, które prowadziły badania z zakresu zarządzania finansami:
- Katedry Ekonomiki i Zarządzania Finansami (1992-2000),
- Katedry Zarządzania Finansami (2000-2006),
- Katedry Ekonomii, Finansów i Zarządzania Środowiskiem (2006-2020).
Realizowane badania
W Katedra Finansów i Rachunkowości prowadzone są badania z zakresu dwóch dyscyplin naukowych: nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów. Praca Katedry skupia się na szerokim spektrum obszarów tematycznych, które obejmują:
- Zarządzanie finansami przedsiębiorstw – gdzie analizowane są strategie i metody zarządzania finansami w kontekście prowadzenia biznesu. Badania koncentrują się na optymalizacji struktur kapitałowych, zarządzaniu ryzykiem finansowym i inwestycjami.
- Finanse publiczne – zajmują się analizą funkcjonowania systemów finansowych w sektorze publicznym. Badania dotyczą planowania i monitorowania budżetów, polityki fiskalnej oraz oceny efektywności wydatków publicznych.
- Ekonomia i zarządzanie środowiskiem – a w szczególności analizowane oddziaływania działalności gospodarczej na środowisko oraz opracowane strategii zarządzania zrównoważonym rozwojem.
- Rynek kapitałowy i wycena przedsiębiorstwa – wycena firm, instrumenty finansowe, ocena ryzyka inwestycyjnego.
- Modelowanie międzynarodowych inwestycji finansowych.
- Rachunkowość finansowa i zarządcza oraz sprawozdawczość organizacji, gdzie badacze analizują metody i standardy rachunkowości, sporządzanie sprawozdań finansowych oraz ich interpretację w celu podejmowania decyzji biznesowych.
- Ubezpieczenia społeczne i systemy emerytalne – gdzie dokonywana jest analiza różnych modeli systemów emerytalnych oraz ubezpieczeń społecznych.
- Zastosowania statystyki w ekonomii i finansach – badania z zakresu ekonomii i finansów prowadzone z wykorzystaniem narzędzi statystyki.
- Komputerowe systemy finansowo-księgowe – badania obejmujące zastosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych w rachunkowości i zarządzaniu finansami.
- Zarządzanie produkcją i usługami, gdzie skupia się na efektywności i organizacji procesów produkcyjnych. Badania obejmują zarządzanie jakością, planowanie produkcji, logistykę oraz projektowanie systemów produkcyjnych.
- Systemy zarządzania – koncentrują się na analizie struktur organizacyjnych, zarządzaniu projektami, innowacyjności i zarządzaniu zmianą. Badania dotyczą również metodyk zarządzania jakością, zarządzania ryzykiem oraz zarządzania wiedzą.
- Prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej – skupiają się na analizie przepisów prawa dotyczących prowadzenia biznesu, umów prawa handlowego, ochrony własności intelektualnej, prawa podatkowego i zagadnień regulacyjnych.
Realizowane działania
Pracownicy Katedry Finansów i Rachunkowości aktywnie uczestniczą w licznych grantach i projektach badawczych, m.in.:
- dr hab. inż. Anna Surowiec (wykonawca) – Horizon Europe project: Overcoming Digital Divide in Europe and Southeast Asia, 1 December 2022 – 30 November 2026, HORIZON.1.2 – Marie Skłodowska-Curie Actions (MSCA), Grant agreement ID: 101086381, DOI 10.3030/101086381, https://cordis.europa.eu/project/rcn/242186/en;
- dr hab. inż. Anna Stronczek (wykonawca) – grant współfinansowany przez NCBIR „Innowacyjny Kompleksowy System Zbiórki i Recyklingu Odpadów”, POIR.01.01.01-00-1206/19;
- dr inż. Anna Dubel (wykonawca) – „Homo consumens, Homo ecologicus – test ekologicznej efektywności nowej dyrektywy w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów”, 2019/34/A/HS5/00124, https://projekty.ncn.gov.pl/index.php?projekt_id=452403;
- dr hab. inż. Stanisław Urbański (kierownik) – grant NCN „Modeling of new ICAPM applications for estimating the capital cost of companies listed on the Warsaw Stock Exchange – the impact of penny stocks and speculation stocks”, 2015/19/B/HS4/01294, https://projekty.ncn.gov.pl/en/index.php?projekt_id=316195;
- dr Małgorzata Białas oraz dr inż. Anna Dubel (wykonawcy) – „Sustainable and green rail systems RAIL4EARTH”, finansowanego na podstawie umowy nr Project 101101917 — FP4 – Rail4EARTH. Realizacja działań w ramach FP4 WP9 – Interoperable Hydrogen Refueling Station, Interoperacyjna stacja tankowania wodoru.
Współpraca
Katedra Finansów i Rachunkowości oferuje studia podyplomowe z zakresu rachunkowości oraz zarządzania finansami. Obecnie prowadzone są studia podyplomowe:
- Rachunkowość, http://www.rach.zarz.agh.edu.pl/
Katedra Finansów i Rachunkowości wspiera działalność młodych naukowców i ruch studencki.
W ramach katedry prowadzone są Koła Naukowe:
- Koło Naukowe Rachunkowości i Zarządzania Finansami „Audytor”, opiekun KN: prof. dr hab. inż. B. Bek-Gaik, https://www.facebook.com/KNAudytor/ ;
- Koło Naukowe „Makler”, opiekun KN: prof. dr hab. inż. S. Urbański, https://www.facebook.com/MaklerAGH/.
Działalność pracowników
Pracownicy Katedry Finansów i Rachunkowości aktywnie uczestniczą w wielu regionalnych, krajowych i międzynarodowych ciałach doradczych, a także licznych organizacjach, stowarzyszeniach i towarzystwach naukowych. W szczególności, są zaangażowani w:
- Członkostwo w sieci Entrepreneurship Research and Education Network of Central European Universities (ERENET), http://www.erenet.org/;
- Doradztwo CSR Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, https://www.parp.gov.pl/csr;
- Sekretarz naukowy Komitetu Gospodarki Wodnej Polskiej Akademii Nauk, http://www.kgw.pan.pl/;
- Członkostwo w Towarzystwie Naukowym Organizacji i Kierownictwa (TNOiK), Oddział Kraków;
- Członkostwo w Polskim Towarzystwie Ekonomicznym (PTE), Odział Kraków;
- Członkostwo w Związku Nauczycielstwa Polskiego,
- Członkostwo w European Accounting Association,
- Członkostwo w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce,
- Członkostwo w Polskiej Izbie Biegłych Rewidentów,
- Członkostwo w Okręgowej Izbie Radców Prawnych.
Oferta
Katedra Finansów i Rachunkowości promuje rozwój młodych naukowców, studentów i doktorantów umożliwiając realizację zagranicznych staży oraz praktyk dydaktycznych i naukowych, m.in. w ramach programu Erasmus+, CEEPUS-RAMSIS oraz umów bilateralnych z uczelniami partnerskimi.
Koordynatorzy Umów międzyinstytucjonalnych Erassmus 2022-2027:
Dr inż. Anna Dubel – Universidade do Minho (Portugalia, P BRAGA01).
Doświadczenie zespołu
Najważniejsze artykuły pracowników Katedry Finansów i Rachunkowości o zasięgu międzynarodowym:
- Bek-Gaik, B., & Surowiec, A. (2021). Forward-looking disclosures in integrated reporting: Evidence from Poland. European Research Studies Journal, 24(4B), 952-981. doi: 10.35808/ersj/2824
- Bek-Gaik, B., & Surowiec, A. (2022). The quality of business model disclosure in integrated reporting: Evidence from Poland. European Research Studies Journal, 25(1), 3-26. doi: 10.35808/ersj/2826
- Białas M. (2022). The use of estimated values to implement the „big bath” strategy during the Covid-19 pandemic on the example of selected enterprise. Central European Review of Economics & Finance, 36(1), 5–20. https://doi.org/10.24136/ceref.2022.001
- Dobija, D., Arena, C., Kozłowski, Ł., Krasodomska, J., & Godawska, J. (2023). Towards sustainable development: The role of directors’ international orientation and their diversity for non-financial disclosure. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 30(1), 66–90. doi: 10.1002/csr.2339
- Ginda, G., Iwaszczuk, N., & Dudek, M. (2022). Supporting multi-attribute, non-compensating selection of the right heat pump device for a residential building, considering the limited availability of the necessary resources. Energies, 15(15), Article 5478. doi: 10.3390/en15155478
- Godawska, J. (2020). Framing effect and public support for the environmental policy — Efekt ramowania a poparcie publiczne dla polityki środowiskowej. Ekonomia i Środowisko: Economics and Environment, 1(72), 24–39. Retrieved from https://www.ekonomiaisrodowisko.pl/uploads/ekonomiaisrodowisko72/eis72.pdf
- Godawska, J., & Wyrobek, J. (2021). The impact of environmental policy stringency on renewable energy production in the Visegrad Group countries. Energies, 14(19), Article 6225. doi: 10.3390/en14196225
- Godyń, I., & Dubel, A. (2021). Evolution of hydropower support schemes in Poland and their assessment using the LCOE method. Energies, 14(24), Article 8473. doi: 10.3390/en14248473
- Lisowski, R., Mamcarczyk, M., Proszowska, A., & Soler-Porta, M. (2022). Pro-environmental attitudes and behaviours of young adults in shaping the market offer in the international dimension. International Entrepreneurship Review, 8(4), 57–69. Retrieved from https://ier.uek.krakow.pl/index.php/pm/article/download/2106/2192/
- Nesterak, J., Kołodziej-Hajdo, M., & Kowalski, M. J. (2023). Controlling in the process of development of the energy and heating sector based on research of enterprises operating in Poland. Energies, 16(2), Article 773. doi: 10.3390/en16020773
- Sawicka, J., & Marcinkowska, E. (2022). The effect of CSR environmental initiatives on purchase decisions — A cross-regional study in Poland and Ukraine. Sustainability, 14(5), Article 2590. doi: 10.3390/su14052590
- Sawicka, J., & Marcinkowska, E. (2022). The effect of CSR environmental initiatives on purchase decisions — A cross-regional study in Poland and Ukraine. Sustainability, 14(5), Article 2590. doi: 10.3390/su14052590
- Stronczek, A. (2021). Managerial effectiveness in the implementation of Quick Response Manufacturing (QRM) to increase business agility. European Research Studies Journal, 24(3B), 47–60. Retrieved from https://www.ersj.eu/journal/2451/download
- Stronczek, A., & Waksmundzki, Ł. (2020). MSGO-EcoTech System as a tool to support enterprises in the implementation of Extended Producer Responsibility (EPR) — MSGO-EcoTech System jako narzędzie wsparcia przedsiębiorstw w realizacji Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP). Ekonomia i Środowisko: Economics and Environment, 1(72), 126–138. Retrieved from https://www.ekonomiaisrodowisko.pl/uploads/ekonomiaisrodowisko72/eis72.pdf
- Trela, M., & Dubel, A. (2022). Net-metering vs. net-billing from the investors perspective — impacts of changes in RES financing in Poland on the profitability of a joint photovoltaic panels and heat pump system. Energies, 15(1), Article 227. doi: 10.3390/en15010227
- Urbański S., Zarzecki D. (2022). The Fama-French model for estimating the cost of equity capital: the impact of real options of investment projects. Economic Systems. 46(1), Article 100874, 1–25. https://doi.org/10.1016/j.ecosys.2021.100874
- Walczykiewicz, T., & Dubel, A. (2019). Towards better risk estimation for the integrated water resources management. Ekonomia i Środowisko: Economics and Environment, 2(69), 91–102. Retrieved from https://www.ekonomiaisrodowisko.pl/uploads/ekonomiaisrodowisko69/06%20walczykiewicz.pdf
- Woźniak, M., Lisowski, R., & Dudek, M. (2021). Relationships between macroeconomic indicators and investments of enterprises: Evidence from Poland. European Research Studies Journal, 24(2B), 555–567. Retrieved from https://ersj.eu/journal/2251/download
- Wyciślik Ł., Marcinkowska E. (2020). Tracking of clinical documentation based on the blockchain technology – a Polish case study. Sustainability, 12(22), Article 9517. https://doi.org/10.3390/su12229517
Najważniejsze monografie pracowników Katedry Finansów i Rachunkowości:
- Bek-Gaik, B., & Surowiec, A. (2021). Narzędzia rachunkowości zarządczej w raportowaniu zintegrowanym [Management accounting tools in integrated reporting]. Warszawa: CeDeWu.
- Bek-Gaik, B., & Surowiec, A. (2020). Informacje niefinansowe w sprawozdawczości organizacji [Nonfinancial information in organizations’ reporting]. Warszawa: CeDeWu.
- Bek-Gaik, B., & Surowiec, A. (2019). Polityka informacyjna spółek giełdowych w dobie zrównoważonego rozwoju: raportowanie zintegrowane [Information policy of listed companies in the era of sustainable development: integrated reporting]. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.
- Cygler, M., & Dubel, A. (2022). Analiza kosztów i korzyści działań adaptacyjnych jako wsparcie w procesie podejmowania decyzji [Cost-benefit analysis of adaptation measures as support in the decision-making process] [Dokument elektroniczny]. Warszawa: Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy. Pobrane z https://klimada2.ios.gov.pl/files/2023/Analiza%20kosztow%20i%20korzysci%20dzialan%20adaptacyjnych%20jako%20wsparcie%20w%20procesie%20podejmowania%20decyzji.pdf
- Dubel, A. (2019). Instrumenty transferu ryzyka powodzi [Flood risk transfer instruments]. Kraków: Wydawnictwa AGH.
- Dubel, A. (2019). Ewaluacja wybranych instrumentów zarządzania ryzykiem katastrof naturalnych [Evaluation of selected risk management instruments regarding natural disasters]. Kraków: Wydawnictwa AGH.
- Dudek, M. (2019). Struktura organizacji wytwarzania w systemach klasy światowej: paradoks szczupłości i elastyczności operacyjnej [Structure of manufacturing organization in world class manufacturing systems: the paradox of leanness and operational flexibility]. Kraków: Wydawnictwa AGH.
- Godawska, J. (2021). Użyteczność informacji środowiskowych dla inwestorów [Usefulness of environmental information for investors]. Kraków: Wydawnictwa AGH.
- Sawicka, J., Stronczek, A., & Marcinkowska, E. (2020). Sprawozdanie finansowe przedsiębiorstwa: zgodnie z ustawą o rachunkowości [Company financial statement: according to the regulations of the accounting act]. Warszawa: CeDeWu Sp. z o. o.
- Sawicka, J., Stronczek, A., & Marcinkowska, E. (2018). Rachunkowość finansowa: ewidencje i sprawozdawczość [Financial accounting: evidence and reporting]. Warszawa: CeDeWu.
- Stronczek, A. (2022). Szczupła rachunkowość zarządcza w polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych [Lean management accounting in Polish manufacturing companies]. Kraków: Wydawnictwa AGH.
- Urbański S. (2011). Modelowanie równowagi na rynku kapitałowym – weryfikacja empiryczna na przykładzie akcji notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie [Modelling of equilibrium on capital market – empirical revision on the basis of shares listed on the Warsaw Stock Exchange]. Katowice. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
Szczegółowe informacje na temat dorobku naukowego pracowników Katedry Finansów i Rachunkowości można znaleźć na stronie Biblioteki Głównej AGH: https://bpp.agh.edu.pl/
Kontakt i skład osobowy Katedry
akniazevych@agh.edu.plKierownik Katedry
dr hab. inż. Bogusława Bek-Gaik, prof. Uczelni
Gramatyka 10, I p., pok. 114
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/bek-gaik-boguslawa-03327
https://www.researchgate.net/profile/Boguslawa_Bek-Gaik
https://scholar.google.com/citations?hl=pl&user=woyOI2wAAAAJ
Zastępca Kierownika Katedry
dr hab. inż. Anna Surowiec, prof. Uczelni
Gramatyka 10, III p., pok. 312
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/surowiec-anna-03347
https://www.researchgate.net/profile/Anna_Surowiec
Profesorowie zatrudnieni w Katedrze
dr hab. Justyna Godawska, prof. Uczelni
Gramatyka 10, I p., pok. 113
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/godawska-justyna-10065
https://www.researchgate.net/profile/Justyna_Dyduch
https://scholar.google.com/citations?hl=pl&user=H3jUjtoAAAAJ
dr hab. inż. Stanisław Urbański, prof. Uczelni
Gramatyka 10, III p., pok. 308
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/urbanski-stanislaw-03704
https://scholar.google.com/citations?hl=pl&user=7MetgGoAAAAJ
dr hab. inż. Anna Stronczek, prof. Uczelni
Gramatyka 10, III p., pok. 311
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/stronczek-anna-03346
https://www.researchgate.net/profile/Anna_Stronczek
Adiunkci zatrudnieni w Katedrze
dr Małgorzata Białas
Gramatyka 10, III p., pok. 312
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/bialas-malgorzata-05830
https://www.researchgate.net/profile/Malgorzata_Bialas
dr inż. Anna Dubel
Gramatyka 10, I p., pok. 105
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/dubel-anna-04687
https://www.researchgate.net/profile/Anna_Dubel2
https://scholar.google.com/citations?hl=pl&user=GCTBGcEAAAAJ
dr inż. Marta Kołodziej-Hajdo
Gramatyka 10, III, 311
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/kolodziej-hajdo-marta-03333
https://www.researchgate.net/profile/Marta_Kolodziej-Hajdo
dr inż. Robert Lisowski
Gramatyka 10, III p., pok. 313
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/lisowski-robert-03321
https://www.researchgate.net/profile/Robert_Lisowski
dr inż. Elżbieta Marcinkowska
Gramatyka 10, III, pok. 311
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/marcinkowska-elzbieta-04511
https://www.researchgate.net/profile/Elzbieta_Marcinkowska2
https://scholar.google.com/citations?hl=pl&user=dPwV-C4AAAAJ
dr Bartosz Rymkiewicz, r.pr.
Gramatyka 10, I p., pok. 114
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/rymkiewicz-bartosz-13229
https://www.researchgate.net/profile/Bartosz_Rymkiewicz
https://scholar.google.com/citations?hl=pl&user=lzY9pRkAAAAJ
dr inż. Joanna Sawicka
Gramatyka 10, III p., pok. 302
30-067 Kraków
https://bpp.agh.edu.pl/autor/sawicka-joanna-04325
https://www.researchgate.net/profile/Joanna_Sawicka2
dr hab. Anna Kniazevych
Gramatyka 10, III p., pok. 302
30-067 Kraków
Pracownicy
Pracownicy | Pokój | Telefon |
dr hab. inż. Bogusława Bek-Gaik, prof. uczelni – kierownik Katedry | 114 | 4288 |
dr hab. inż. Anna Surowiec, prof. uczelni | 312 | 4304 |
dr hab. Anna Kniazevych, prof. uczelni | 420 | 4589 |
dr hab. inż. Anna Stronczek, prof. uczelni | 311 | 4297 |
dr hab. inż. Stanisław Urbański, prof. uczelni | 308 | 4216 |
dr hab. Justyna Godawska, prof. uczelni | 113 | 4217 |
dr Małgorzata Białas, adiunkt | 312 | 4304 |
dr inż. Anna Dubel, adiunkt | 105 | 4223 |
dr inż. Marta Kołodziej-Hajdo, adiunkt | 311 | 4297 |
dr inż. Robert Lisowski, adiunkt | 313 | 4240 |
dr inż. Elżbieta Marcinkowska, adiunkt | 311 | 4297 |
dr Bartosz Rymkiewicz, adiunkt | 114 | 4288 |
dr inż. Joanna Sawicka, adiunkt | 302 | 4277 |
Samodzielna Pracownia Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Kierownik:
dr hab. Tomasz Wójtowicz, prof. Uczelni
kontakt: IVp., 4.3, tel. 12 617 4311
e-mail: twojtow@agh.edu.pl
Profil naukowy
Samodzielna Pracownia Zastosowań Matematyki w Ekonomii jest jednostką naukowo-dydaktyczną Wydziału Zarządzania, której pracownicy zajmują się działalnością naukową i dydaktyczną w zakresie zastosowań matematyki w ekonomii i zarządzaniu. Zainteresowania naukowe pracowników dotyczą zarówno zagadnień teoretycznych, jak i zastosowań metod ilościowych w ekonomii, finansach i zarządzaniu, w tym analizy rynków finansowych, metod wyceny przedsiębiorstw, problematyki powstawania i upadłości przedsiębiorstw, metod input-output, teorii wzrostu gospodarczego. Znaczna część publikacji pracowników została wydrukowana w zagranicznych ekonomicznych czasopismach naukowych, w tym z Master Journal List. Pracownicy są autorami uznanych w Polsce podręczników akademickich z zakresu zastosowań metod matematycznych w ekonomii i zarządzaniu. Pracownia utrzymuje współpracę naukową i dydaktyczną z uniwersytetami z Austrii, Niemiec, Włoch, Słowenii i Hiszpanii.
Pracownicy
Pracownicy | Pokój | Telefon |
prof. dr hab. inż. Henryk Gurgul | 416 | 4506 |
dr hab. Anna Czapkiewicz, prof. uczelni | 4.4 | 4270 |
dr hab. Łukasz Lach, prof. uczelni | 416 | 4506 |
dr Marcin Suder, adiunkt | 4.2 | 4218 |
dr Milena Suliga, adiunkt | 4.3 | 4311 |
dr Jacek Wolak, adiunkt | 4.1 | 4310 |
dr hab. Tomasz Wójtowicz, prof. uczelni – kierownik Pracowni | 4.3 | 4311 |
dr Paweł Zając, adiunkt | 4.2 | 4218 |
mgr Krzysztof Brania, asystent | 4.5 | 4315 |
dr Artur Machno, adiunkt | 4.5 | 4315 |
mgr Agnieszka Choczyńska, asystent | 4.4 | 4270 |
mgr Kamil Wiktor, asystent dydaktyczny | 4.5 | 4315 |
mgr Justyna Tora, asystent | 4.1 | 4310 |