System zapewnienia jakości kształcenia

Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia

Za proces i jakość kształcenia odpowiada Dziekan Wydziału Zarządzania, wspierany przez Prodziekana ds. Kształcenia i Radę ds. Kierunku Studiów. Dodatkowym organem wspierającym jest Wydziałowa Rada Samorządu Studentów i Zespół Obsługi Kształcenia.

Do zadań Rady ds. Kierunku Studiów należą w szczególności:

  • analiza danych dotyczących kształcenia na kierunkach przypisanych do danej dyscypliny;
  • formułowanie wniosków, zaleceń i rekomendacji dla Dziekana Wydziału, w szczególności mających na celu poprawę jakości oraz wyników kształcenia na poszczególnych kierunkach;
  • ustalanie, z uwzględnieniem specyfiki dyscypliny oraz kierunków do niej przypisanych, szczegółowych zaleceń i rekomendacji dotyczących zasad studiowania, tworzenia programów studiów oraz innych aspektów związanych z kształceniem;
  • proponowanie zmian i modyfikacji mających na celu poprawę jakości kształcenia lub/oraz wyeliminowanie zaobserwowanych nieprawidłowości w zakresie realizacji procesu kształcenia,
  • przygotowanie rocznego raportu dotyczącego jakości kształcenia na kierunkach przyporządkowanych do danej dyscypliny.

Realizacja wyżej wymienionych założeń jest weryfikowana coroczną analizą wyników ankietyzacji pracowników i zajęć prowadzonej wśród studentów, zgodnie z Zarządzeniem nr 29/2021 Rektora AGH. Opracowaniem wyników ankiet zajmuje się powołana jednostka na poziomie Uczelni, tj. Uczelniany Zespół ds. Kształcenia, która wyniki ankietyzacji przekazuje władzom dziekańskim.

 

Skład Rady ds. Kierunku studiów na Wydziale Zarządzania (stan na 13 listopada 2023 roku):

dr Jacek Wolak – przewodniczący

Kierunek Zarządzanie

  • dr inż. Anna Dubel
  • dr hab. inż. Joanna Duda, prof. AGH
  • dr Justyna Ostrowska
  • dr inż. Marta Kołodziej-Hajdo
  • Emma Hasiak – przedstawiciel studentów

Kierunek Zarządzanie i Inżynieria Produkcji

  • dr hab. inż. Jerzy Feliks, prof. AGH
  • dr inż. Radosław Kapłan
  • dr inż. Mariusz Niekurzak
  • Jan Udaliszczew – przedstawiciel studentów
  • Aniela Kula – przedstawiciel studentów
  • Kinga Kamola – przedstawiciel studentów

Kierunek Informatyka i Ekonometria

  • dr hab. inż. Duda Jerzy, prof. AGH
  • dr inż. Bartłomiej Gaweł
  • dr hab. Tomasz Wójtowicz, prof. AGH
  • Krzysztof Marczak – przedstawiciel studentów

oraz

  • Halina Początek – koordynator systemu Sylabus, przedstawiciel Zespołu Obsługi Kształcenia
  • Agnieszka Bańdo – przedstawiciel Zespołu Planowania i Dydaktyki
  • Agnieszka Kuszlik – przedstawiciel Biura Dziekana

Akty prawne regulujące jakość kształcenia

Aktualne regulacje, w tym zarządzenia Rektora AGH, znajdują się na stronie internetowej Centrum Obsługi Kształcenia: https://www.cok.agh.edu.pl/dzial-jakosci-ksztalcenia/jakosc-ksztalcenia/

Posiadane aktualnie akredytacje

  • Wydział Zarządzania – ocena instytucjonalna PKA (30 czerwca 2016 roku) – pozytywna
  • Zarządzanie – ocena programowa PKA (22 lipca 2022 roku) – pozytywna
  • Informatyka i Ekonometria – ocena programowa PKA (7 lipca 2022 roku) – pozytywna
  • Zarządzanie i Inżynieria produkcji – ocena programowa PKA (1 września 2011 roku) – pozytywna

 

Nasze wyróżnienia z zakresu dydaktyki:

Rok akademicki 2022/23

Diamenty AGH

  • dr hab. Łukasz Lach, prof. AGH – wyróżnienie w kat. prace teoretyczne (mgr Sylwia Kołodziej, „Badanie mocy i rozmiaru testów autokorelacji”)
  • dr Jacek Wolak – wyróżnienie w kat. prace aplikacyjne (mgr Antoni Baum, „Automated machine learning in practice – implementation of AutoPipeline system”)

Order Mentora

  • dr Marzena Staszkiewicz
  • dr Marcin Suder
  • mgr Tomasz Wieroński

Listy gratulacyjne za najwyższe oceny studenckie (semestr zimowy)

  • dr inż. Agnieszka Kabalska
  • mgr inż. Mikołaj Grotowski
  • mgr Tomasz Wieroński

Listy gratulacyjne za najwyższe oceny studenckie (semestr letni)

  • dr inż. Agnieszka Peszko
  • dr hab. inż. Piotr Łebkowski, prof. AGH
  • mgr Tomasz Wieroński

 Rok akademicki 2021/22

Diamenty AGH

  • dr Jacek Wolak – wyróżnienie w kat. prace teoretyczne (mgr Justyna Tora, „Charakterystyka popytu na napoje słodzone w Polsce”)

Order Mentora WZ AGH

  • dr hab. Łukasz Lach, prof. AGH
  • dr inż. Sławomir Ziółkowski
  • dr inż. Adam Ryś

Listy gratulacyjne za najwyższe oceny studenckie (semestr zimowy)

  • dr inż. Agnieszka Kabalska
  • dr inż. Sławomir Ziółkowski
  • mgr inż. Mikołaj Grotowski

Listy gratulacyjne za najwyższe oceny studenckie (semestr letni)

  • dr Marcin Suder
  • mgr Tomasz Wieroński
  • dr hab. Justyna Godawska

Rok akademicki 2020/21

Diamenty AGH

  • dr Jacek Wolak – wyróżnienie w kat. prace teoretyczne (mgr Agnieszka Choczyńska, „Zagadnienie równoważności pomiarowej w badaniach różnic w postrzeganiu demokracji w krajach europejskich”)

Order Mentora WZ AGH

  • dr Jacek Wolak
  • dr inż. Agnieszka Kabalska
  • dr hab. inż. Jerzy Duda, prof. AGH
Listy gratulacyjne za najwyższe oceny studenckie (semestr letni)
  • dr Sylwia Przetacznik
  • dr Marzena Staszkiewicz
  • dr inż. Agnieszka Kabalska
  • dr inż. Sławomir Ziółkowski

Rok akademicki 2019/20

Laur Dydaktyka AGH

  • dr inż. Katarzyna Klimkiewicz – laureat (kat. wykładowca)
  • dr hab. inż. Ewa Beck-Krala, prof. AGH – wyróżnienie (kat. wykładowca)

Order Mentora WZ AGH

  • dr inż. Sławomir Ziółkowski
  • dr inż. Jerzy Duda
  • dr Tomasz Wójtowicz
  • dr inż. Krzysztof Posłuszny

Dobre praktyki związane z kształceniem na Wydziale Zarządzania

Opis dobrej praktyki: https://www.agh.edu.pl/home/ckim/dokumenty/migrated/dokumenty/dydaktyka/jakosc_ksztalcenia/Dobra_praktyka_w_zakresie_wspolpracy_ze_studentami_studiow_niestacjonarnych.pdf

Procedury dot. obsługi studentów niestacjonarnych: http://wz.zarz.agh.edu.pl/polska/studia_na_wydziale/studia_zaoczne/pliki_do_pobrania_dydaktyka2.asp

Kolegia Wydziałowe poświęcone jakości kształcenia

Informacje o ankietyzacji

Zbiorcze raporty z ankietyzacji:

 

Więcej informacji: https://www.cok.agh.edu.pl/dzial-jakosci-ksztalcenia/ankietyzacja/

Podejmowane działania w zakresie podnoszenia jakości kształcenia

  • Order Mentora WZ AGH – konkurs na najlepszych dydaktyków na wydziale,
  • współpraca z Wydziałową Radą Samorządu Studentów
  • regularne spotkania z pracownikami WZ AGH nt. jakości kształcenia

Procedura reagowania na podejrzenia nieprawidłowości przy realizacji procesu kształcenia w AGH

Informujemy, że na AGH istnieje procedura określająca działania, jakie należy podjąć w celu zaistnienia podejrzeń nieprawidłowości przy realizacji procesu kształcenia. Poniżej umieszczamy szczegółowe zarządzenie oraz formularz zgłaszania takich nieprawidłowości.

Zarządzenie 11/2024 w sprawie wprowadzenia procedury reagowania na podejrzenia nieprawidłowości przy relizacji procesu kształcenia

Formularz zgłoszenia nieprawidłowości

Raporty roczne dotyczące jakości kształcenia

Raporty dotyczące losów absolwentów